כחול לבן תבעה: הליכוד יתנצל וישלם 20,000 ש"ח

כחול לבן תבעה את הליכוד בשל פרסום תעמולת בחירות מטעה | יושב ראש ועדת הבחירות השופט יצחק עמית קיבל את העתירה ופסק כי על הליכוד להסיר את הפרסום ולשלם לכחול לבן 20,000 שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/22 13:08 ו באב התשפב

כחול לבן תבעה: הליכוד יתנצל וישלם 20,000 ש"ח
צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

כחול לבן הגישה עתירה כנגד הליכוד בטענה שכרזה שהפיצה האחרונה מהווה פרסום מטעה. כחול לבן פרסמה כרזת תעמולה שבה נראים קווי המתאר של ראשו של יו"ר הליכוד וראש הממשלה לשעבר נתניהו ובמקום פנים נכתב "נקים ממשלה יציבה בלעדיו" ואת לוגו מפלגת כחול לבן. בתגובה הפיצה הליכוד כרזה בעיצוב דומה, בה נראים קווי המתאר של ראשו של אחמד טיבי ובמקום פנים נכתב "נקים ממשלה איתו" כשהלוגו של מפלגת כחול לבן כמובן הושאר.

בתגובה לכך הגישה מפלגת כחול לבן עתירה כנגד הליכוד ובה טענו כי מדובר בפרסום מטעה, בשל השימוש בלוגו ובשם מפלגת כחול לבן, מפני שלמראית עין נראה שהמודעה פורסמה על ידי אותו גורם ומפר את חוק דרכי תעמולה. בתנועת הליכוד בישקו לדחות את התביעה על הסף ובנוסף טענו כי קיימת שונות צורנית ומהותית בין הפרסום של הליכוד ובין הפרסום של העותרת.

השופט עמית חייב את הליכוד להסיר הפרסום ולשלם לכחול לבן 20,000 ש"ח

שופט בית המשפט העליון ויושב ראש ועדת הבחירות, יצחק עמית קיבל את העתירה של כחול לבן וקבע כי "אין היתר למפלגה כלשהי לפרסם פרסומים בשם מפלגה אחרת. אני מתקשה לחשוב על נסיבות כלשהן, שבהן פרסום על ידי מפלגה א', בשיוך המודעה למפלגה ב', לא יהווה הפרה ברורה של סעיף 13 לחוק דרכי תעמולה".

עוד הוסיף השופט עמית כי "על פי חוק הבחירות לכנסת ה-25 על מתמודד בבחירות המפרסם מסר שנועד להשפיע על הציבור - לעמוד מאחוריו. השקיפות כלפי הבוחר היא חלק בלתי נפרד מתעמולה הוגנת שמאפשרת לציבור לשפוט מתמודד על פי מסריו" והדגיש את חשיבות השקיפות במסרים והצורך של כל מתמודד לעמוד מאחורי מסריו.

השופט עמית הורה לליכוד להסיר את הפרסום המטעה ובנוסף חייב את המפלגה לשלם לכחול לבן 20,000 שקלים בגין הוצאות המשפט.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן