סבב פגישות, דרישות הבהרה ולחץ גבוה: כך שומר נתניהו את החרדים

בחירות 2022 מתקרבות בצעדי ענק, ויושב ראש הליכוד עושה מאמצים קדחתניים לשמור את המצביע החרדי בגוש שלו: לפי גורם שנכח בפגישה עם פוליטיקאי חרדי, נתניהו ואנשיו היו לחוצים ובהולים והפעילו לחץ אגרסיבי

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/22 07:21 ו באב התשפב

סבב פגישות, דרישות הבהרה ולחץ גבוה: כך שומר נתניהו את החרדים
נתניהו עם דרעי וליצמן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

90 יום לבחירות: יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו פועל בימים האחרונים לעצירת התבטאויותיהם של ראשי המפלגות החרדיות בדבר האפשרות להצטרף לממשלה שהוא לא עומד בראשה, והוא עובד קשה מאוד בשביל זה. לפי פרסום בישראל היום, נתניהו נפגש לא רק עם בכירי המפלגות אלא גם עם בכירים ועסקנים המקורבים לחצרות והרבנים השונים.

לחץ ובהלה

על פי הפרסום, את השיחות הקדחתניות קיים נתניהו בעצמו וכן באמצעות מקורביו נתן אשל וזאב פליישמן, יועציו לענייני חרדים. גורם שהיה עד לכמה משיחות אלה אמר כי נתניהו ואנשיו היו נשמעים לחוצים ובהולים, והלחץ שהפעילו על בני שיחם היה אגרסיבי.

נתניהו נפגש עם גוש הימין

נתניהו נפגש עםראשי גוש הימין. ארכיון | צילום: ללא

לדברי גורם בסיעות החרדיות, בחלק מהזירות נחלו אנשיו של נתניהו הצלחה, כאשר יו"ר ש"ס אריה דרעי מיהר להביע נאמנות מוחלטת לנתניהו, וכך עשה גם יו"ר אגודת ישראל החדש, יצחק גולדקנופף, שהודיע כי סיעתו תלך לממשלה רק עם הליכוד בראשות נתניהו.

הבעייתי: גפני

הזירה הבעייתית יותר, לדבריו, הייתה ונשארה הפלג הליטאי, דגל התורה, בראשות ח"כ משה גפני, שלא ממהר ליישר קו, אך גם בזירתו הצליח נתניהו לקצור כמה הצלחות חלקיות. כזכור, אמש (ג') הכחיש גפני מכל וכל ישיבה עם ממשלה אחרת שלא בראשות נתניהו. אתמול נפגש נתניהו עם גפני ועם גולדקנופף, כל אחד בנפרד, והעביר להם מסר חד, שלפיו הרמזים על כך שתיתכן ממשלה אחרת שלא מבוססת באופן מלא על גוש הימין בראשותו - עשויים לפגוע במפלגות החרדיות וגם בגוש כולו.