חבר כנסת מהליכוד החליט להתפטר

חבר הכנסת גדי יברקן הודיע כי יתפטר מהכנסת ויוותר על יחידת המימון לבחירות המקדימות המגיעה לחברי כנסת מכהנים | ההתפטרות נובעת מרצונו של יברקן להתמודד על המשבצת המשוריינת לעולים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/22 16:29 ה באב התשפב

חבר כנסת מהליכוד החליט להתפטר
צילום: Noam Rivkin Fentonl/Flash90

חבר הכנסת גדי יברקן (ליכוד) הודיע היום (ג') כי יגיש מכתב התפטרות ליו"ר הכנסת ויעזוב את המליאה. התפטרותו של יברקן מגיעה לאור רצונו של הח"כ להתמודד על משבצת העולים בפריימריס הליכוד, דבר שימנע ממנו אם ימשיך לכהן כחבר כנסת ויזכה למימון מפלגות שכן חוקת המפלגה קובעת כי: "חבר כנסת מכהן הזוכה למימון בחירות מקדימות במסגרת בחירות מזכות לא יוכל להתמודד על המשבצת של עולה חדש".

יברקן פנה לשופט בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט מנחם נאמן, המכהן כיו"ר ועדת הבחירות של הליכוד והאחרון אישר את התמודדותו בכפוף להתפטרות מהכנסת והוויתור על המימון. וכך כתב בהחלטתו: "נראה לי כי לאור הדברים אם מר יברקן יתפטר מהכנסת ולא יטול את המימון ולא יחשב לח"כ מכהן לא תהא מניעה לאשר את מועמדותו במסגרת השמורה למגזר העולים החדשים".

בהודעה לתקשורת כתב יברקן: "בעוד מספר רגעים אגיש ליו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי את התפטרותי מהכנסת, זאת בהמשך לפסק הדין של בית הדין של הליכוד. יו"ר ועדת הבחירות של הליכוד השופט מנחם נאמן אישר סופית את התמודדתי על משבצת העולים בפריימריס של הליכוד. התמודדותי תחול לאחר שאתפטר מהכנסת ואוותר על יחידת המימון שמגיעה לחברי כנסת מכהנים".