"שכבתי במושב האחורי שעתיים": גדי יברקן מספר כיצד הפיל את חוקי הקואליציה

חבר הכנסת שהצליח להפיל את חוקי הקואליציה, לאחר שהתחבא ברכב, משתף בצד שלו: "הם התמכרו לפאניקה, לכן קשה להם להיגמל. כשהם בפאניקה אזרחי ישראל מפסידים. מוסר השכל, אל תקבלו החלטות כשאתם בפאניקה ובלחץ", כתב יברקן

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 30/12/21 11:14 כו בטבת התשפב

"שכבתי במושב האחורי שעתיים": גדי יברקן מספר כיצד הפיל את חוקי הקואליציה
גדי יברקן, צילום: Gili Yaari /Flash90

לילה סוער במליאה: הקואליציה אמם חשבה שהרוב בידיים שלה, אולם ח"כ גדי יברקן מהליכוד הסתתר ברכבו של ח"כ קיש בחניון הכנסת והגיע בהפתעה להצבעה במליאה, למרות טענות לקיזוז מצד הקואליציה. יברקן פרסם הבוקר (ה') את גרסתו לאירועים 

"כמה עובדות על מאחורי הקלעים לליל החניונים בגירסה המשופרת.

1. הגעתי במונית למשכן הכנסת מרחובות, ישבתי במושב האחורי ברכבו של ח"כ יואב קיש (והלא נוח!)  בחניון במשך שעתיים: 01:00-03:00 .

2 . חברי הכנסת יריב לוין ויואב קיש מכירים את היריבים הפוליטיים שלנו היטב, הם יודעים שהם שקרנים חסרי תקנה והכינו תכנית פעולה מהסרטים. 

3. מפני שידעו שהקואליציה יפרו קיזוז, הקפיצו את ח"כ כסיף שהיה מקוזז והוכנס לחדר צדדי כגיבוי במידה וח"כ של הקואליציה שיש לו קיזוז יפר קיזוז.

4. לפני כל הדרמה, קודם לכן, ח״כ לוין הציע לקואליציה לקזז אותי והם אינם הסכימו.

5.  בצהריים הייתה לי הסכמה ג'נטלמנית עם טופורובסקי על קיזוז "שקט", קיזוז שרק שניינו יודעים עליו. הוסכם שאם יקרה משהו חריג נעדכן אחד את השני. 

6. ברגע שהוקפצתי עדכנתי את טופורוסקי ש"הקיזוז" הג'נטלמני איתו בוטל . למעשה, הקואליציה ידעה שאני אגיע להצבעה.
(הקואליציה קיזזה את טופורוסקי עם ח"כ אחר ככל הנראה בניגוד להסכם).

7. קואליציה שאין לה מוסר ולא בוחלת בשום אמצעים ומפירה קיזוז. 

8. יו"ר ועדת כספים, ח״כ אלכס קושניר, הפר קיזוז עם ח"כ אתי עטיה שיושבת שבעה על מות אביה ז"ל. 
וכך היה להם רוב של 48-47 בו מעבירים את החוק במרמה.

9. ואז... ברגע הנכון, ח״כ קיש התקשר אלי ואמר לי "אתה יכול לצאת מהרכב ולהכנס למליאה".

10. נכנסתי ברגע ההצבעה, הרוב שהיה לקואליציה נמחק. עם הקול שלי התוצאה הייתה 48-48 והחוק נפל! אחריו נפלו עוד שני חוקים של הקואליציה כי הם סגרו את "סדר היום" ברגע שהבינו שאני בכנסת וגם לחוקים הבאים לא יהיה להם רוב"

יברקן חתם: "אם פאניקה לא היתה תוכנית עבודה של הקואליציה הזו, יכלו לנצח ב-2 החוקים שהיו בסדר היום.  אני בכלל תכננתי לנסוע חזרה הביתה ולא להשתתף ב2 החוקים שנותרו. אבל הם התמכרו לפאניקה, לכן קשה להם להיגמל. כשהם בפאניקה אזרחי ישראל מפסידים. מוסר השכל, אל תקבלו החלטות כשאתם בפאניקה ובלחץ. התוצאות יהיו אסון עבורכם".