משה סעדה מתקרב לשיריון ברשימת הציונות הדתית

אחרי שהתראיין שבוע שעבר לעמית סגל ועורר סערה סביב התנהלות המשטרה והפרקליטות, סמוטריץ' רוצה לשלב את סגן ראש מח"ש לשעבר, משה סעדה כמועמד מוסכם, בן גביר צפוי להתנגד ומציג מועמד אחר

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 02/08/22 16:04 ה באב התשפב

משה סעדה מתקרב לשיריון ברשימת הציונות הדתית
משה סעדה, צילום: פלאש 90

גורמים בכירים בימין פנו בשעות האחרונות לסגן ראש מח"ש לשעבר משה סעדה ושאלו אותו האם יהיה מוכן להיות מועמד מוסכם של מפלגת הציונות הדתית ועוצמה יהודית במקום השביעי ברשימה. כרגע נראה שסעדה שוקל בחיוב את הפניה.

נזכיר כי בשבוע שעבר יצא משה סעדה, סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים לשעבר, במתקפה חסרת תקדים נגד שי ניצן, רוני אלשיך וגורמים נוספים שלדבריו התנהלו בנורמות עברייניות. בראיון הוא טען כי  "כסגן ראש מח"ש, וכמנהלה בפועל, הבאתי בתוך שנים ספורות להאשמתם בפלילים ולפיטוריהם של קציני משטרה בכירים, ביניהם כמה ניצבים, שסרחו בפרשיות עבירות מין ואחרות".

מיד אחרי הריאיון החלו לצוץ שמועות כי סעדה מתכנן להשתלב באחת ממפלגות הימין לקראת הבחירות הקרבות, כאשר האופציה המוחשית ביותר הייתה מפלגת "הציונות הדתית": בהנהגת בצלאל סמוטריץ' ו-"עוצמה יהודית", איתמר בן גביר, שמנהלים משא ומתן כבר זמן ארוך על המקומות ברשימה המתגבשת ביניהם.

סעדה עלה כשם חזק של מועמד שישובץ במקום השביעי ברשימה המתגבשת, כמועמד שמוסכם של שני הצדדים. הפריימריז של מפלגת הציונות הדתית יצאו לדרך ב-23 באוגוסט, כאשר ההתפקדות היא עד מחר בלבד.