סעדה על רצח אהוביה סנדק: "קול דמיו זעקו אלי, היה שם שיבוש חקירה"

צעד אחר צעד מתאר בכיר מח"ש לשעבר את התנהלות החקירה בפרשת מותו של הנער אהוביה סנדק, איך שיחררו את השוטרים, לא גבו עדות בזמן והתעלמו מהגירסאות של חבריו לאירוע

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 26/07/22 21:01 כז בתמוז התשפב

סעדה על רצח אהוביה סנדק: "קול דמיו זעקו אלי, היה שם שיבוש חקירה"
צילום: באדיבות המצולם

החלק השני של הריאיון עם משה סעדה, בעיר לשעבר במח"ש שודר הערב בחדשות 12, בו הוא שוטח את טענותיו על התנהלות שי ניצן בפרשת הדס שטייף, תרגיל החקירה של ניר חפץ בלייב ושיבוש החקירה שהתרחש לדבריו בפרשת מותו של אהוביה סנדק, פרשה שהביאה לסיום תפקידו במח"ש.

סעדה אמר: "קטין נהרג במרדף משטרתי, זו פעולה שגרתית שצריך לחקור, אני מגיע בבוקר ואומרים לי שלא חקרו את השוטרים. לא הבנתי איך זה יכול להיות. מהשעה 12 עד הערב לא הגישו דו"חות. אני קורא לאחראי ושואל אותו למה לא חקרתם, הוא אומר לי שהוא הביא אותם למח"ש והמנהלת החליטה לשחרר אותם".

סעדה ממשיך ואומר כי: "יש עדים לאירוע. החברים שלו נמצאים במשטרה. לא הולכים לגבות גרסא מהם. אני מתחיל לעבור על החומרים ורואה שהחברים שלו אומרים שנתנו להם מכות והרגו את חבר שלהם. מח"ש חזקה על חלשים. כשזה שוטר מג"ב שלא מעניין אז חוקרים. יש פה משפחה עם ילד. הייתה לי תחושה שקול דמיו זועקים עלי מן האדמה".

בעקבות הראיון פרסם אריה דרעי: "זמן קצר לאחר מות הנער המתוק אהוביה סנדק ז״ל שוחחתי עם הוריו הכאובים. כבר אז היה ברור מעל לכל ספק, כי הנסיבות הטראגיות שבהן נהרג, מחייבות בירור ובדיקה רצינית. היום, כשנחשפים לדבריו המבהילים של סגן ראש מח״ש לשעבר משה סעדה, מבינים כי המשפחה לעולם לא תדע מה באמת קרה שם. עצוב ומקומם".