לפיד ביקר בשירות בתי הסוהר: נחקור את אונס הסוהרת

לאחר חשיפת פרשת החיילת שנאנסה בכלא גלבוע, ראש הממשלה ביקר היום בשירות בתי הסוהר: "מדינת ישראל לא תעמוד מנגד על החשש שסוהרת חובה במדינת ישראל נאנסה, או הוטרדה בידי מחבלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/22 13:56 ה באב התשפב

לפיד ביקר בשירות בתי הסוהר: נחקור את אונס הסוהרת
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

בעקבות פרשת סרסור הסוהרות בכלא גלבוע בה נמצא חשד שאסיר ביטחוני ביצע עבירות מין חמורות בסוהרות, ביקר ראש הממשלה יאיר לפיד ביקר היום (ג') בשירות בתי הסוהר. הביקור התקיים בכלא הביטחוני 'עופר', בליווי השר לביטחון הפנים עמר בר-לב. במסגרת הביקור, ביקש ראש הממשלה כי פתיחת "הקו החם" לסיוע לסוהרות החובה יוקדם לעוד שבועיים.

לפיד התייחס לפרשת הסוהרות ואמר כי הוא בטוח שהמשטרה תחקור את המקרה. "ארגונים חזקים, ואתם ארגון חזק וטוב, יודעים לבחון את עצמם בגילוי לב, וללכת לכל המקומות הכי קשים. אנחנו נחקור, אנחנו נדע. מדינת ישראל לא תעמוד מנגד על החשש שסוהרת חובה במדינת ישראל נאנסה, או הוטרדה בידי מחבלים. אבל אנחנו נשמור על הארגון הזה כי הארגון הזה - חיי כל אזרח בישראל תלויים בעוצמתו, בכוחו ובתקינותו", אמר לפיד.

ראש הממשלה נפגש עם כ-25 סוהרות וסוהרי חובה המשרתים בבתי הסוהר הביטחוניים ברחבי הארץ. בשיחה עימם שמע לפיד על חוויותיהם בשירות ועל תחושותיהם בתקופה המאתגרת שעובר הארגון, מאז האירוע המיוחס לפני 7 שנים.

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

עמר בר-לב: כולנו כאן מתייחסים לאירועים שמתפרסמים בימים האחרונים במלוא החומרה

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר כי "אחרי שממשלות קודמות הזניחו אותו, שירות בתי הסוהר עובר מהפכה מרשימה מאוד בהובלת הנציבה קטי פרי ובעבודה משותפת ומוצלחת עם המשרד לביטחון הפנים - והוא היום ארגון שעולה על פסים חדשניים, עם שימוש בטכנולוגיות ויכולות מתקדמות מאוד". 

"שירות בתי הסוהר מורכב מסוהרים וסוהרות מצוינים ומחויבים למשימות שלהם, שניצבים בחזית הביטחון של מדינת ישראל. הם ראויים לכל ההערכה וההוקרה על כך. אני בטוח שגם מהאירועים שמתפרסמים בימים האחרונים, שהתרחשו לפני שנים אחדות וכולנו כאן מתייחסים אליהם במלוא החומרה - שירות בתי הסוהר ייצא מחוזק", אמר בר-לב.

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ