לפיד: "לא יכול להיות שחיילת בצה"ל נאנסת במהלך שירותה בידי מחבל"

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה לחיילת ששירתה בכלא גלבוע וחשפה כי הפכה לשפחת מין פרטית של מחבל: "המקרה הנידון, שקרה בתקופת הממשלה הקודמת נמצא תחת צו איסור פרסום" | על יוקר המחיה אמר: "הממשלה לא תעמוד מנגד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 31/07/22 12:09 ג באב התשפב

לפיד: "לא יכול להיות שחיילת בצה"ל נאנסת במהלך שירותה בידי מחבל"
לפיד בפתח ישיבת הממשלה הבוקר , צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה השבועית למספר נושאים שעל הפרק, כשבראש ובראשונה נגע באונס הסוהרת בבית הכלא גלבוע, ועדכן כי תתקיים ישיבת ממשלה מיוחדת בנושא אלימות נגד נשים. בסיום דבריו התייחס לפיד ליוקר המחיה.

"לא יכול להיות שחיילת בצה"ל נאנסת במהלך שירותה בידי מחבל"

"האלימות כלפי נשים היא כתם על המדינה והיא לא יכולה להימשך", פתח לפיד ואמר. "רק בשבוע האחרון שוב נרצחה אישה בידי בעלה, בת נרצחה בידי אביה, נחשפו פרטים מזעזעים נוספים בפרשת אונס הסוהרת בבית הכלא, נחשפו התכתבויות מחפירות של הכדורגלנים מפרשיית הקטינות".

לפיד הבהיר: "כל המקרים האלה שונים מאוד אחד מהשני, אבל יש להם מכנה משותף: זו אלימות נוראה שהופנתה כלפי נשים. זה תפקידנו כחברה וזו חובתנו כממשלה למגר את התופעה".
 
שרת התחבורה מרב מיכאלי פנתה ללפיד בבקשה לקיים ישיבה מיוחדת בנושא. "אנחנו נקיים אותה", הודיע לפיד. "שר האוצר איווט ליברמן פנה אליי כדי שתתקיים חקירה בלתי תלויה של החשדות החמורים לאונס הסוהרת".

"לא יכול להיות שחיילת בצה"ל נאנסת במהלך שירותה בידי מחבל. אתמול שוחחתי בעניין ארוכות עם השר לביטחון פנים ועם נציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי. הוצגו בפניי הצעדים שנעשו בשב"ס כדי לוודא שמקרה כזה לא יחזור לעולם. המקרה הנידון, שקרה בתקופת הממשלה הקודמת, נמצא תחת צו איסור פרסום, אבל הוא צריך להיחקר והוא ייחקר. אנחנו נוודא שהחיילת מקבלת סיוע, נמצה את הדין עם האשמים ונבטיח שארועים כאלה לא ישנו".
 
לסיום אמר בנושא כי: "הממשלה הזו עשתה יותר מכל הממשלות בעבר בנושא האלימות נגד נשים. יותר מ-200 מיליון שקלים הוקצו לתוכנית הלאומית למניעה וטיפול באלימות במשפחה. נוספו מרכזי הגנה למתלוננות, הכשרה לשוטרים, פרקליטים ושופטים שמטפלים באלימות מינית ומשפחתית. הושקעו 21 מיליון שקלים למערך הטיפול הנפשי לנפגעים ונפגעות. זה כמובן רחוק מלהיות מספיק. אנחנו צריכים לעשות יותר ואנחנו נעשה יותר. נשים וילדות צריכות להרגיש במדינה הזו בטוחות בבית, ובטוחות כשהן יוצאות מהבית".

https://www.youtube.com/watch?v=9E1pNZFOSx0&ab_channel=IsraeliPM

פארק תעשיה ותעסוקה משותף לישראל וירדן

הממשלה תביא היום החלטה להקמה של פארק תעשייה ותעסוקה משותף בין ישראל לירדן. "פרטים אחרונים במיזם הזה נסגרו בשבוע שעבר בביקורי ברבת עמון אצל המלך עבדאללה. מדובר ביוזמה שתביא לשתי המדינות תעסוקה, תקדם את יחסינו הכלכליים והמדיניים, תעמיק את השלום והידידות בין שתי המדינות. אני מודה לשרת התחבורה על כך שגייסה את גורמי המקצוע לטובת התהליך".

לפיד הוסיף ואמר כי "מדובר באזור תעשיה משותף, שיושב על הגבול. הוא יאפשר ליזמים ואנשי עסקים ישראלים וירדנים לתקשר באופן ישיר. הוא ייצור מיזמים משותפים של מסחר, טכנולוגיה ותעשייה מקומית".

שלב נוסף ברפורמת "נפש אחת"

הממשלה תביא היום פרק נוסף ברפורמת "נפש אחת" לטובת נכי צה"ל. "מדובר בשורה של צעדים אופרטיביים שיקלו על חייהם של הטובים שבבנינו, שנפצעו והפכו לנכים בזמן שירותם הצבאי. הפרק הזה ברפורמה מתוקצב ב-100 מיליון שקל, מתוך 900 המיליון של הרפורמה כולה. אבל עיקר ההחלטה הוא להקל על התהליכים הבירוקרטיים, להבהיר מה הקריטריונים לנכות, להסדיר את הנושא בהחלטות ממשלה במקום בהוראות פנימיות.

ישיבת הממשלה הבוקר |

ישיבת הממשלה הבוקר | צילום: קובי גדעון, לע"מ

"יוקר המחיה הוא מכת מדינה"

כמה מרשתות השיווק הגדולות הודיעו השבוע ליבואנים שהם מסרבות להעלות מחירים של מוצרי פארמה, קפה, אבקת כביסה, ועוד שורה של מוצרים. "אני מברך אותם. כך צריך להיות", אמר לפיד. "גם הממשלה לא תעמוד מנגד. אם יבואנים מעלים מחירים באופן לא מרוסן, הם יגלו שפתחנו את השוק לייבוא מקביל, הסרנו חסמים במשרדי הכלכלה והבריאות, ובעיקר הבאנו תחרות לשוק".
 
"כל מי שחושב שיש לו מונופול על מוצרים מסוימים, טועה. 15 שנה לא עשו פה כלום לגבי יוקר המחיה, אבל הממשלה הזו היא אחרת: הדלק יורד היום בחצות, בשקל וחצי לליטר, התחלנו רפורמה בתחום הייבוא, ואנחנו נחושים להמשיך אותה בכל הכוח".

לסיום אמר לפיד: "יוקר המחיה הוא מכת מדינה. משפחות לא גומרות את החודש. תבדקו מחירים, תשוו מחירים, כמעט לכל מוצר בשוק יש מוצרים באיכות גבוהה ובמחיר הרבה יותר נמוך. אם נשלב ידיים, הממשלה והאזרחים, נוריד יחד את יוקר המחיה".