שברה את תקרת הזכוכית: זו המזכירה הצבאית החדשה של נשיא המדינה

לראשונה בהיסטוריה, אישה תמונה למזכירתו הצבאית של נשיא המדינה: אלוף משנה נעמה רוזן גרימברג מונתה למזכירה הצבאית של הנשיא יצחק הרצוג | "זוהי זכות גדולה עבורי לשרת ולעבוד לצד נשיא המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/22 18:28 ג באב התשפב

שברה את תקרת הזכוכית: זו המזכירה הצבאית החדשה של נשיא המדינה
רוזן גרימברג מקבלת את הדרגה, צילום: חיים צח/לע"מ

היסטוריה: אלוף משנה נעמה רוזן גרימברג מונתה היום (א') למזכירתו הצבאית החדשה של נשיא המדינה יצחק הרצוג. היא הועלתה לדרגת תת-אלוף והפכה למזכירה הצבאית הראשונה לנשיא המדינה אי פעם. רוזן גרימברג תחליף בתפקידו את תת-אלוף עלא אבו רוכן אשר מכהן בתפקיד זה במהלך שלוש השנים האחרונות.

שירתה כקצינת המודיעין של פיקוד המרכז

רוזן גרימברג משרתת בצה"ל 22 שנים וכיהנה עד היום בתפקיד קצינת המודיעין של פיקוד המרכז, במשך כשנה וחצי. עברה שורה של תפקידי פיקוד בשטח ובמטה באגף המודיעין לאורך השנים. בת 40 תושבת מרכז הארץ, נשואה ואם לשני ילדים, בעלת תארים בהיסטוריה של המזרח התיכון.

המינוי התקיים בטקס חגיגי במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי וחברי פורום מטכ"ל. בטקס אמרה המזכיר הנכנסת: "משך עשרים ושתיים שנים שירתי ופיקדתי במגוון יחידות באגף המודיעין של צה"ל, והייתי שותפה לתהליכים אופרטיביים ואסטרטגיים שנועדו להבטיח את בטחון מדינת ישראל ואזרחיה. זוהי זכות גדולה עבורי לשרת ולעבוד לצד נשיא המדינה -  אדם שחרט על דגלו לאחד את החברה הישראלית ופועל ללא לאות למען עתידה של המדינה והעם היהודי".

"אסייע בקידום האינטרסים הלאומיים והביטחוניים"

היא הוסיפה: "בתפקידי כמזכירה הצבאית של הנשיא, אעשה כל שיידרש על מנת לייצג נאמנה את העשייה הביטחונית בבית הנשיא ואסייע בקידום האינטרסים הלאומים והביטחוניים של המדינה בארץ ובעולם, ובהנחלת מדיניות הנשיא במערכת הביטחון. יחד עם זאת, אמשיך לעבוד באנושיות וברגישות לטיפוח הקשר עם המשפחות השכולות, פצועי צה"ל ומערכת הביטחון, משפחות השבויים והנעדרים, נפגעי וחללי פעולות האיבה".