אמו של בן ה-6 שנהרג בתאונה הקשה: "איבדתי את מתן שלי לטרור ערבי בכביש"

רבקה צינמן, אמו של הילד שנהרג אתמול בתאונת הדרכים הקטלנית, סיפרה מבית החולים: "האטתי את הנסיעה אך הרכב הפלשתיני האיץ. הבנתי שהוא הולך להיכנס בי חזיתית ולא הצלחתי לעצור" | בתאונה נפצעו גם ארבעת אחיו של מתן

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/07/22 07:30 כט בתמוז התשפב

אמו של בן ה-6 שנהרג בתאונה הקשה: "איבדתי את מתן שלי לטרור ערבי בכביש"
זירת התאונה סמוך למעלה לבונה, צילום: מוקד סבנימין

"נסענו בכביש 60 בדרך למפגש משפחתי באריאל. לפתע דהר מולי רכב פלשתיני בצבע לבן שהגיח מהנתיב ממול. האטתי את הנסיעה אך הרכב הפלשתיני האיץ. הבנתי שהוא הולך להיכנס בי חזיתית ולא הצלחתי לעצור. ההתנגשות היתה במהירות עצומה. איבדתי את מתן שלי לטרור ערבי בכביש", כך, בכאב גדול תיארה אמש רבקה צינמן את רגע התאונה הקטלנית באזור בנימין, בה נהרג בנה בן ה-6, מתן ז"ל. 

מתן צינמן ז"ל

מתן צינמן ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

הדיווח הראשוני לתאונה התקבל במוקד מד"א בשעה 17:56 - תאונת דרכים חזיתית בין שני כלי רכב בכביש 60 סמוך למעלה לבונה. חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים, הדסה הר הצופים, עין כרם שערי צדק ובילינסון חמישה פצועים בני משפחה מהרכב הישראלי ובנוסף טופלו ופונו מהמקום שני פצועים במצב בינוני לשטח הרשות.

אל יחידת הטראומה בהר הצופים פונה מתן כשהוא במצב אנוש ותוך כדי פעולות החייאה. למרות המאמצים הממושכים ופעולות ההחייאה שנמשכו גם בבית החולים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הצוותים המקצועיים של מועצת בנימין והיישוב שבות רחל מטפלים בצרכי המשפחה והקהילה. עובדים סוציאליים מלווים את בני המשפחה בבתי החולים השונים.

ישראל גנץ: "מתן הקטן נקטף מאיתנו בחטף"

על פי העדויות והתחקור בשטח וגם מדברי האם כאמור, עולה כי נהגת ערבייה השתוללה על הכביש, יצאה לעקיפה מסוכנת על פס לבן ופגעה חזיתית במכונית משפחת צינמן.

"אבל כבד נפל עלינו. מתן הקטן נקטף מאיתנו בחטף. אנחנו עוטפים את המשפחה ואת היישוב שבות רחל בשעה הקשה הזו", אמר אמש ראש המועצה ישראל גנץ. ,זהו אירוע נורא שנעשה על ידי בני עוולה ערבים שמשתוללים על הכבישים לאחר שמדינת ישראל נוהגת ביו"ש כחצר האחורית ללא אכיפה. לצערנו, כפי שזעקנו ואנו זועקים מדי יום, גם לפערי פיתוח הכבישים בעשורים האחרונים ביהודה ושומרון יש מחיר דמים כבד".

הפגנת מחאה בצמתים לאורך כביש 60

ביהודה ושומרון מתריעים זה זמן רב על חוסר האכיפה נגד הערבים. ודו"ח מכון המחקר של הכנסת שיצא לפני חודש הצביע על אזלת יד וכשלים חמורים באכיפה בכבישי האזור. בין היתר מלמד הדוח כי רק 14.7% מכלי הרכב הפלשתיניים שנבדקו על ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה, נמצאו תקינים.

תושבי בנימין ייצאו הערב בשעה 19:30 להפגנת מחאה בצמתים לאורך כביש 60. התושבים ימחו על ההפקרות ויקראו לממשלת ישראל לעצור את התפרעות הערבים בכבישים וכן להאיץ פיתוח של תשתיות הכבישים. ההפגנות תהיינה בצמתים: צומת מעבר מכמש (ככר), צומת גבעת אסף, צומת עפרה, צומת שילה, צומת מעלה לבונה צפון.