"היה אמור לעלות לכתה א'": מתן צינמן בן ה-6 נהרג בתאונת דרכים בבנימין

בשעות הצהרים התנגשה פלשתינית שנהגה בפראות ברכבם של משפחת צינמן, כל יושבי הרכב נפצעו ומתן בן ה-6 פונה במצב אנוש להדסה, שם נקבע מותו | סמוטריץ': "הנהיגה הפרועה של הערבים היא טרור של ממש"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 27/07/22 22:24 כח בתמוז התשפב

"היה אמור לעלות לכתה א'":  מתן צינמן בן ה-6 נהרג בתאונת דרכים בבנימין
מתן צינמן ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

הותר לפרסום כי בתאונת הדרכים הקשה שאירעה היום (ד') אחר הצהרים בכביש 60 ליד צומת מעלה לבונה, נהרג הילד מתן צינמן בן 6, מהיישוב שבות רחל בבנימין. מתן היה אמור לעלות לכתה א' בספטמבר הקרוב. מתן פונה במצב אנוש להדסה עין כרם שם הרופאים נלחמו על חייו, וכעבור כמה שעות הכריזו על מותו.

על פי העדויות והתחקור בשטח, נהגת ערבייה השתוללה על הכביש, יצאה לעקיפה מסוכנת על פס לבן ופגעה חזיתית במכונית משפחת סינמן. במכונית משפחת צינמן נסעו האם וארבעת ילדיה. כולם פונו במצבי פציעה שונים לבתי החולים בירושלים. הצוותים המקצועיים של מועצת בנימין והיישוב שבות רחל מטפלים בצרכי המשפחה והקהילה. עובדים סוציאליים מלווים את בני המשפחה בבתי החולים השונים.

"מתן הקטן נקטף מאיתנו בחטף"

ראש המועצה ישראל גנץ: "אבל כבד נפל עלינו. מתן הקטן נקטף מאיתנו בחטף. אנחנו עוטפים את המשפחה ואת היישוב שבות רחל בשעה הקשה הזו. זהו אירוע נורא שנעשה על ידי בני עוולה ערבים שמשתוללים על הכבישים לאחר שמדינת ישראל נוהגת ביו"ש כחצר האחורית ללא אכיפה. לצערנו, כפי שזעקנו ואנו זועקים מדי יום, גם לפערי פיתוח הכבישים בעשורים האחרונים ביהודה ושומרון יש מחיר דמים כבד".

זירת התאונה

זירת התאונה צילום: מוקד בנימין

שלושה פרמדיקים של מד"א, סיפרו: "מדובר בתאונה קשה מאוד, ראינו שני כלי רכב מעוכים, באחד הרכבים נסעו 5 בני משפחה, ילד כבן 6 סבל מחבלה רב מערכתית, הוא היה מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק, הענקנו לו טיפול מציל חיים ופינינו אותו בדחיפות לבית חולים תוך ביצוע פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, שאר הנוסעים היו בהכרה, ילדה כבת 12 מצבה הוגדר קשה, אשה כבת 32 וילד כבן 10 פונו במצב בינוני ותינוק כבן חצי שנה שהיה בכסא התינוק נפגע קל".