ברוב זעום: בג"ץ הכריע כי היישוב מצפה כרמים לא יפונה

בתום שנים של מאבק, ואחרי שכבר הוחלט על פינוי בג"ץ הפתיע רבים ושינה את פסיקתו | ההחלטה עברה על חודו של קול אחד, והכריע כי היישוב מצפה כרמים לא יפונה | בימין חוגגים, בשמאל זועמים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/22 17:52 כח בתמוז התשפב

ברוב זעום: בג"ץ הכריע כי היישוב מצפה כרמים לא יפונה
הכניסה ליישוב מצפה כרמים, צילום: מצפה כרמים

 

בג"ץ פרסם היום (ד') פסק דין, לאחר דיון נוסף בהרכב של שבעה שופטים, שקבע באופן סופי כי תושבי היישוב מצפה כרמים לא יגורשו מבתיהם. זה היה פסק הדין האחרון של השופט ניל הנדל, שבפסק הדין הקודם שקבע כי יש לגרש את התושבים - סבר בדעת מיעוט כי אין לגרשם.

ההכרעה נקבעה על חודו של קול, עם ארבעה שופטים שסברו כי אין לגרש לעומת שלושה שהיו בעד. נזכיר כי לפני שנתיים קבע בג"ץ שהיישוב יפונה בתוך שלוש שנים, אז אמרו ביישוב כי "פסק הדין שהוציא היום בג"צ בעניין מצפה כרמים קובע ששוב יש להרוס ישוב בישראל", אמרו ביישוב. "שוב, הצדק לא עומד לצידן של 45 משפחות וכ- 250 התושבים המתגוררים במקום".

בהודעה מטעם התושבים נמסר אז כי "מהתחלה ועד סופו, במשך עשר שנים, בג"צ ניהל משפט פוליטי ולא משפט צדק. מן הראוי היה שהעתירה בענייננו הייתה נדחית על הסף כבר לפני עשר שנים. שוב אנו עדים איך בג"צ אינו מחפש צדק אלא להחריב את ההתיישבות. לא יתכן שכך הוציא בג"צ החלטה שבה הוא זורק מכל המדרגות את פסיקת בית המשפט המחוזי ואת עמדת היועץ המשפטי לממשלה בענייננו".

בימין מברכים, בשמאל זועמים

שר המשפטים גדעון סער בירך על ההחלטה: "מברך על פסק דין חשוב, בו נעשה צדק, של בית המשפט העליון בדיון נוסף 'מצפה כרמים'. דעת הרוב הפכה את פסק הדין הקודם וקבעה שתושבי הישוב לא יפונו מבתיהם, כיוון שהם נשלחו למקום ע"י המדינה והסתמכו עליה. מברך את שותפי, שר הבטחון בני גנץ שיזם את הבקשה לדיון נוסף ופעל לשינוי התוצאה".

גם שרת הפנים איילת שקד מיהרה להצטרף לברכות: "השכל הישר והרוח הציונית ניצחו. כשרת המשפטים הייתה לי הזכות להוביל את עמדת המדינה וכעת בית המשפט העליון פסק את הדבר הנכון והמתבקש. "עוֹד תִּטְּעִי כְרָמִים בְּהָרֵי שֹׁמְרוֹן נָטְעוּ נֹטְעִים וְחִלֵּלוּ"". 

מיש לא היה ממש מרוצה הוא חבר הנהלת שלום עכשיו יריב אופנהיימר, שכתב: "החלטת בג״צ להפוך את החלטתו ולהכשיר את מצפה כרמים היא בושה למשפט הישראלי. לראשונה, לקיחת קרקע פרטית מפלסטינים לטובת מאחז הוכשרה. המחסום האחרון בפני המתנחלים הוסר, כל אדמה פרטית של פלסטינים היא מעתה הפקר. לא צריך D9, בג״צ שינה פניו".

https://twitter.com/shilofreid/status/1552303781471191042