פרשת ילדי תימן: קבר נוסף של תינוק יפתח - המשפחה חוששת

עוד קבר נפתח: קברו של יוסף מלמד, תינוק יוצא תימן שדווח כמת בשנות ה-40, צפוי להיפתח | המשפחה חוששת שהוא אינו קבור במקום לאחר שקיבל צו גיוס כשמלאו לו 18

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/22 10:25 כח בתמוז התשפב

פרשת ילדי תימן: קבר נוסף של תינוק יפתח - המשפחה חוששת
הפגנה לחקירת פרשיית ילדי תימן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר פתיחת הקבר הראשונה של תינוק במסגרת פרשת ילדי תימן, קבר נוסף עומד לקראת פתיחה. קברו של תינוק בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב צפוי להיפתח היום (ד') בהתאם לחוק פתיחת קבר של קטין יוצא תימן, המזרח או הבלקן לשם זיהוי ועריכת בדיקה גנטית לקשר משפחה. הקבר שיפתח שייך לתינוק ליוסף מלמד.

המשפחה חוששת: יוסף לא קבור במקום

מלמד, תינוק בגיל שנה וחצי שנלד ב-1947, חלה ונלקח על ידי אמו לבית החולים הדסה. בבית החולים הורו להשאיר את התינוק ולחזור בבוקר, למחרת נאמר לאם שהוא נפטר ונקבר. משפחתו ביקשה לפתוח את הקבר בגלל חשש שיוסף לא קבור במקום, אחרי שקיבל צו גיוס כשמלאו לו 18 ובמשרד הפנים הוא היה רשום כישראלי ש"עזב" ולא מת.

כזכור, לפני מספר חודשים נפתח לראשונה קבר של קטין יוצא תימן, כאשר נפתח קברו של התינוק עוזיאל חורי בבית העלמין סגולה שבפתח תקווה. הקבר נפתח, המצבה הוסרה ולתדהמת הנוכחים במקום נמצאו שני קברים של שני ילדים. מכיוון שההיתר שניתן לפתיחת הקבר היה עבור הקבר של עוזיאל ולא לקבר אחר המשפחה נאלץ לבקש מבית המשפט בדיקה גנטית משני השלדים שנמצאו. כדי למנוע מצב דומה ביקשו עורכי הדין המייצגים את המשפחה את אישור המשפחות הקבורים בצמוד.

בית עלמין סגולה, היום

בית עלמין סגולה בפתיחת הקבר הראשונה |  צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מטרת פתיחת הקבר לאפשר את הוצאת שרידי הגופה לשם זיהויה ובכלל זה לקיחת דגימת DNA לשם עריכת בדיקת קשרי משפחה מול המשפחה. פתיחת הקבר תעשה בהתאם לבקשת המשפחה וצו של בית המשפט שניתן בהתאם להוראות החוק האמור.