דרמה בפרשת ילדי תימן: קבר של קטין ייפתח לראשונה

הפרשייה המדממת מקום המדינה בהתפתחות חדשה: קברו של התינוק עוזיאל חורי ייפתח בכדי לערוך בדיקת קשרי משפחה מול המשפחה | משרד הבריאות: "מדובר באירוע רגיש ומורכב ואנו עושים את מירב המאמצים שיעשה באופן מכבד לטובת המשפחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/22 19:32 יד באייר התשפב

דרמה בפרשת ילדי תימן: קבר של קטין ייפתח לראשונה
תמונת ארכיון, צילום: באדיבות עמותת עמר"ם

 

במשרד הבריאות מודיעים היום (א') כי הם נערכים בימים אלו לפתיחה ראשונה של קבר קטין יוצא תימן. הפתיחה מתוכננת ליום שני הבא (23.5) וזאת בהתאם לחוק פתיחת קבר של קטין יוצא תימן, המזרח או הבלקן לשם זיהוי ועריכת בדיקה גנטית לקשר משפחה (הוראת שעה), תשע"ח-2018.

התינוק שיפתח קיברו הוא עוזיאל חורי, ותיבדק העובדה כי הוא נקבר בשנת 1953. הוא נקבר בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. מטרת פתיחת הקבר לאפשר את הוצאת שרידי הגופה לשם זיהויה ובכלל זה לקיחת דגימת DNA לשם עריכת בדיקת קשרי משפחה מול המשפחה. פתיחת הקבר תעשה בהתאם לבקשת המשפחה וצו של בית המשפט שניתן בהתאם להוראות החוק האמור. 

ממשרד הבריאות נמסר כי "מתוך רצון להגיע לחקר האמת ולהסיר את חששות המשפחות בדבר זהות יקיריהן משרד הבריאות תמך בשעתו בחקיקת החוק ונטל על עצמו להיות אמון וממונה על ביצועו של חוק זה. מדובר באירוע רגיש ומורכב ואנו עושים את מירב המאמצים שיעשה באופן מכבד לטובת המשפחה". לפני כשנה אושר פיצוי כספי למשפחות הנפגעים.