התפקיד החדש שיאיר לפיד מעוניין בו

בעוד מתן כהנא במרתון חתימות עבור מיניו החדש לשר לשירותי דת, ראש הממשלה וסביבתו הביעו את רצונם לרשת את התפקיד אחרי פקיעת כהונתו של בנט

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/22 09:12 כז בתמוז התשפב

התפקיד החדש שיאיר לפיד מעוניין בו
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעוד כשבועיים, כהונתו של בנט כממלא מקום השר לשירותי דת תפקע. באותו יום גם הסגן השר לשירותי דת, מתן כהנא, עתיד לסיים את תפקידו, בגלל שהוא טרם השיג רוב למיניו החדש. על פי פרסום של כאן 11, בלשכת ראש הממשלה, יאיר לפיד, בוחנים את האפשרות שתיק הדתות יעבור לתחום אחריותו.

ביש עתיד מסרו שיש בידיהם חוות דעת משפטית הטוענת שיאיר לפיד צריך להתמנות כשר לשירותי דת, למרות שהיא צפויה להיתקל בקשיים משפטיים. במידה וראש הממשלה ימונה לכהן כשר לשירותי דת - הוא ינהל את המשרד שאביו, טומי לפיד, לחם על סגירתו בזמן כהונתו כשר וכחבר כנסת מטעם מפלגת 'שינוי'.

ימינה תאבד את השליטה במשרד?

על פי פרסום של כאן 11, ב-13 באוגוסט כהונתו של בנט כממלא מקום השר לשירותי דת תפקע. באותו יום גם הסגן השר לשירותי דת, מתן כהנא, עתיד לסיים את תפקידו, בגלל שהוא עדיין לא השיג רוב למיניו החדש. במידה וכהנא לא יצליח להשיג מספיק חתימות למיניו החדש, מי שימונה לתפקיד השר לשירותי דת הוא סמנכ"ל המשרד, גל שם טוב.

כזכור, כהנא התפטר מתפקידו כשר באותו יום שישי בו פוטר חבר הכנסת יום טוב כלפון, בכדי שיוכל לחזור לכנסת במקומו של כלפון הנורווגי. מאז חבר הכנסת המודח כבר הספיק לחזור לכנסת, בשל התפטרותו של חבר ימינה אחר, עמיחי שיקלי.