נקמתו של יום טוב כלפון: ימינה עלולה לאבד את השליטה במשרד הדתות

בעוד כשבועיים צפוי לפקוע מינויו של נפתלי בנט לשר הדתות, ויחד איתו יסיים את תפקידו גם סגן השר מתן כהנא וימינה עלולה לאבד את השליטה במשרד | ואיך קשור לסיפור יום טוב כלפון?

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/22 22:06 כו בתמוז התשפב

נקמתו של יום טוב כלפון: ימינה עלולה לאבד את השליטה במשרד הדתות
מתן כהנא, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ב-13 במאי, ערב שבת פרשת בהר, דקות אחדות לפני כניסת שבת, נודע לחבר הכנסת יום טוב כלפון על פיטוריו. כלפון שלחם את מלחמתה של ימינה והגן עליה בכל פורום, נשלח בבושת פנים הביתה לאחר שנחשד כי הוא עלול לבגוד בחברי מפלגתו ולערוק מהקואליציה. בנט וכהנא לא ידעו שהמהלך הזה יתהפך עליהם בעתיד.

ימינה תאבד את השליטה במשרד?

על פי פרסום של כאן 11, ב-13 באוגוסט כהונתו של בנט כממלא מקום השר לשירותי דת תפקע. באותו יום גם הסגן השר לשירותי דת, מתן כהנא, עתיד לסיים את תפקידו, בגלל שהוא עדיין לא השיג רוב למיניו החדש. במידה וכהנא לא יצליח להשיג מספיק חתימות למיניו החדש, מי שימונה לתפקיד השר לשירותי דת הוא סמנכ"ל המשרד, גל שם טוב.

כזכור, כהנא התפטר מתפקידו כשר באותו יום שישי בו פוטר כלפון, בכדי שיוכל לחזור לכנסת במקומו של כלפון הנורווגי. מאז חבר הכנסת המודח כבר הספיק לחזור לכנסת, בשל התפטרותו של חבר ימינה אחר, עמיחי שיקלי.

כלפון לא מבטיח להצביע בעד מינוי כהנא לשר

כזכור, בשבוע שעבר דיווחנו שכהנא מעוניין לשוב לתפקיד השר משום שבמהלך חודש אוגוסט ימלאו שלושה חודשים לתפקיד סגן שר, לאחריהם לא יוכל להמשיך בתפקיד הזמני. על פי דיווחים כהנא במגעים מול שלל מפלגות בקואליציה בבקשה לקבל תמיכה במינוי. גורמים בימינה סיפרו לחדשות כיפה כי לא ברור אם כלפון יתמוך במינוי וייתכן שידרוש בתמורה קידום נושאים היקרים לליבו בין היתר בתחומי העלייה והקליטה.

כלפון מודה על חזרתו לכנסת בהר הבית: