פרסום ראשון ״נפגשים בסיבוב״: כלפון לא מבטיח להצביע בעד מינוי כהנא לשר

חודשיים אחרי שהתפטר והביא להדחת כלפון מהכנסת, סגן שר הדתות מתן כהנא מעוניין להביא לאישור הכנסת את מינויו לשר הדתות, אבל יכול להיות שייתקל בהתנגדות מתוך מפלגת ימינה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/07/22 12:44 כג בתמוז התשפב

״נפגשים בסיבוב״: כלפון לא מבטיח להצביע בעד מינוי כהנא לשר
כהנא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני למעלה מחודשיים, שר הדתות מתן כהנא הודיע על התפטרותו מהממשלה וחזר לכנסת לבקשת ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, מה שהביא להדחת חבר הכנסת יום טוב כלפון, שהספיק מאז עוד לחזור לכנסת. כהנא שכעת משמש כסגן שר הדתות, מעוניין לשוב לתפקיד השר בהקדם, אך לא כל חברי ימינה מתחייבים לתת לו את תמיכתם. 

כהנא מעוניין לשוב לתפקיד השר משום שבמהלך חודש אוגוסט ימלאו שלושה חודשים לתפקיד סגן שר, לאחריהם לא יוכל להמשיך בתפקיד הזמני. על פי דיווחים כהנא במגעים מול שלל מפלגות בקואליציה בבקשה לקבל תמיכה במינוי. גורמים בימינה סיפרו לחדשות כיפה כי לא ברור אם כלפון, חבר סיעתו של כהנא יתמוך במינוי וייתכן שידרוש בתמורה קידום נושאים היקרים לליבו בין היתר בתחומי העלייה והקליטה.

העתיד של מתן כהנא

סגן שר הדתות כרגע לא נמצא בבית פוליטי מוגדר ולא ברור אם ימשיך לכנסת הבאה במסגרת ימינה בראשות איילת שקד או כחול לבן התקווה החדשה בראשות שר הביטחון בני גנץ. כאשר בימינה צפוי כהנא לקבל מקום גבוה ברשימה, ובכחול לבן התקווה החדשה מקום נמוך. 

חבר הכנסת יום טוב כלפון מסר בתגובה: "לא פנו אלי בנושא עד כה, מרגע שתהיה פנייה נתייחס״.