בעיצומה של תקופת המבחנים: לקראת שביתה באוניברסיטת אריאל

אחרי שאתמול התקיימה הפגנה נגד תנאי העסקתם, הסגל המנהלי של אוניברסיטת הודיע שהוא ישבית את העבודה במוסד האקדמי החל ממחר | יו"ר הסגל המנהל: "העובדים עמלו כדי להפוך את המוסד לאוניברסיטה, אסור ששכרם יהיה הפקר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/22 10:06 כו בתמוז התשפב

בעיצומה של תקופת המבחנים: לקראת שביתה באוניברסיטת אריאל
הפגנת עובדי אוניברסיטת אריאל אמש, צילום: טנא תקשורת

בימים אלה מאות מחברי הסגל המנהלי של אוניברסיטת אריאל שבשומרון מצויים בסכסוך עבודה מול הנהלת האוניברסיטה. הוועד של הסגל המנהלי באוניברסיטת אריאל, יחד עם ההסתדרות הלאומית, הודיע כי לאור חוסר היענות מצד ראשי האוניברסיטה לשפר את תנאי העובדים, 500 עובדי הנהלת האוניברסיטה ישביתו את העבודה במוסד החל ממחר (ג'). ההודעה על השביתה מגיעה אחרי שאתמול ערכו העובדים הפגנה בה מחו נגד תנאי העסקתם. בחינות ולימודים לא יתקיימו במוסד החל מיום שלישי הקרוב. 

מחאת עובדי האוניברסיטה:

הסגל המנהלי של אוניברסיטת אריאל, שעובדיו מאוגדים בהסתדרות הלאומית, הכריז על סכסוך עבודה לפני שלושה שבועות. הסכסוך הוכרז, לפי טענתם של העובדים, נוכח יחס ההנהלה למצב השכר, שחיקה ועומס העבודה של העובדים.

חמדה חדי יושבת ראש ועד הסגל המנהל ציינה שעובדי הסגל המנהלי של האוניברסיטה מבקשים השוואת תנאים לעובדים בשאר האוניברסיטאות. "עובדי הסגל המנהלי, עמלו כדי להפוך את המוסד לאוניברסיטה ואנו יודעים כי ההנהלה מבינה ורואה את המציאות כמונו. על הנהלת האוניברסיטה להיכנס אתנו למשא ומתן מהיר בכדי למצוא פתרונות. אסור ששכר העובדים יהיה הפקר".

"אין ברירה, אנו נאלצים להמשיך את שיבושי העבודה" אמר אודי מנור, מנהל חטיבת יחסי עבודה בהסתדרות הלאומית, והוסיף כי במקביל הם קוראים להנהלת האוניברסיטה להיכנס איתם למשא ומתן להסדרת השכר והתנאים של העובדים "תוך דגש על השוואת שכר ותנאים כפי שקיים בשאר האוניברסיטאות".