בחירות 2022

הרב מדן לחברת הכנסת הסרוגה: את אשת הציבור שהכי קרובה לעמדותיי

בסביבתה של חברת הכנסת מהציונות הדתית אומרים לחדשות כיפה כי את הדברים אמר לה הרב מדן בפגישה שנערכה בין השניים | בראיון עמה היום, אמרה: "אני אמנם ציונית דתית קלאסית מגבעת שמואל ועדיין ההתיישבות ביו"ש חשובה לי"

אלעד הומינר עמיאל ירחי עמיאל ירחי ואלעד הומינר, חדשות כיפה 21/07/22 18:15 כב בתמוז התשפב

הרב מדן לחברת הכנסת הסרוגה: את אשת הציבור שהכי קרובה לעמדותיי
הרב מדן, צילום: Hadas Parush/FLASH90

בעוד כחודש, יבחרו מתפקדי הציונות הדתית את רשימת המפלגה לכנסת. חברת הכנסת מיכל וולדיגר ממוקמת במקום השני במפלגה ונחשבת לנציגת הציונות הדתית ה"קלאסית". וולדיגר נפגשה היום (ה') עם הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון שבאלון שבות, שאמר לה שהיא 'אשת הציבור הקרובה ביותר לעמדותיו', כך מסרו גורמים בסביבתה של חברת הכנסת ל"חדשות כיפה". 

בראיון שנערך מוקדם יותר היום באולפן כיפה, הסבירה וולדיגר מדוע בחרה להגיע אתמול לשטח ולחזק את פעילי תנועת נחלה: "אני אמנם ציונית דתית קלאסית מגבעת שמואל ועדיין ההתיישבות ביהודה ושומרון חשובה לי. היא פתרון להרבה דברים, לכן היה לי חשוב להגיע למחאה הכל כך צודקת הזאת".

על הסרטון האחרון שניפק חבר הכנסת ניר אורבך, אמרה: "ציונות דתית קלאסית אומרת סליחה טעיתי, אני לא הבנתי את הסרטון שלו, לא ראיתי סליחה טעיתי, מדינת ישראל היא לא בלון ניסוי, זה מסוכן. אם לניר מתאים הוא יכול להתמודד בציונות הדתית".

צפו בראיון עם וולדיגר:

מאי 2021: ‏"אני בטוח שבנט עושה את הדברים כי הוא מאמין שכך ייטב לעם ישראל"

לאחר הצהרתו של יו"ר ימינה נפתלי בנט בחודש מאי 2021 כי החליט להקים ממשלה עם מפלגות השמאל, נשמעו קולות רבים בעד ונגד המהלך. תומך די מפתיע בפעולה היה הרב מדן, שאמר כי הוא מתפלל להצלחתו.

‏"אני בטוח שבנט עושה את הדברים כי הוא מאמין שכך ייטב לעם ישראל", אמר הרב מדן והוסיף כי הוא, "מתפלל ומברך שהדרך תצליח, אף שאיני מסכים איתה".

באותה העת השמיע ביקורת נגד ראש הממשלה לשעבר נתניהו: "הטענות שיש לי נגד נתניהו הן כבדות מנשוא. אני חושב שהיה צריך להרפות את הידיים מההגה ולתת למישהו אחר. לצערי הרב איני יכול להסתמך עליו היום. מה שהוא עושה בחודשים האחרונים יש לי טענות כבדות".