הקצין שצילם חיילות בסתר יורד לדרגת טוראי ויואשם בעשרות עבירות

סא"ל דן שרוני יודה בעשרות עבירות במסגרת הסדר טיעון. התביעה תדרוש עונש של מספר שנות מאסר והורדה לדרגת טוראי. הרמטכ"ל צפוי להורות על שלילת הגמלה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 20/07/22 16:43 כא בתמוז התשפב

הקצין שצילם חיילות בסתר יורד לדרגת טוראי ויואשם בעשרות עבירות
סא"ל דן שרוני, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מפקד בית הספר לנהיגה בצה"ל יואשם בעבירות מין: דובר צה"ל מעדכן היום (ד') כי בימים הקרובים יודה סא"ל דן שרוני, במסגרת הסדר טיעון, בכשבעים עבירות חמורות של מעשים מגונים, פגיעה בפרטיות, חדירה לחומר מחשב ועבירות נוספות. לפי הסדר הטיעון שאליו הגיעו הצדדים, בכפוף לאישורו של בית הדין המיוחד, שרוני יורד לדרגת טוראי, ישלם פיצוי כספי לנפגעות העבירה, בסך כולל של כרבע מיליון שקלים. התביעה תדרוש עונש מאסר בפועל בן מספר שנים, שיבטא את חומרת מעשיו.



הסדר הטיעון אינו כולל הסכמה לעניין תשלום קצבת הפרישה. החלטה בנוגע לתשלום קצבת פרישה לשרוני תתקבל על-ידי הרמטכ"ל (באישור שר הביטחון), במועד הרלוונטי. עמדת הרמטכ"ל היא שבמקרה מסוג זה יש לשלול מהנאשם את הזכות לגימלה בשל מעשיו החמורים. בצד זאת, בדומה למקרים קודמים יוכלו בני משפחתו הגרעינית של שרוני לבקש גמלת חסד, שתשולם להם בלבד, ובאופן ישיר, מבלי שהנאשם יזכה לקבלה. המתלוננות אף יוכלו לתבוע פיצוי בהליך אזרחי. 

דן שרוני, במרכז

דן שרוני, במרכז צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

במשך שנים החביא מצלמות וצפה בחיילות 

לאחר ההודאה במעשים ונטילת אחריות מלאה עליהם, יבקשו הצדדים כי בית הדין יפנה את שרוני לגורמים המוסמכים שיערכו תסקיר מעצר, שיכלול הערכת מסוכנות מינית ובחינת אפשרויות שיקום ומסגרות טיפוליות. לאחר קבלת התסקיר, ובכפוף לכתוב בו, יידון בית הדין הצבאי בבקשת שרוני, העצור משך חודשים, להשתחרר לחלופת מעצר (מעצר בית או שחרור בתנאים). שירותו הצבאי של שרוני יופסק מיידית. הצדדים יבקשו, כי הטיעונים לעונש בפני בית הדין הצבאי יישמעו לאחר סיום שירותו, ובית הדין ידון ויחליט בבקשה זו.

על פי דובר צה"ל, 29 מתוך 40 הנפגעות הסכימו להסדר הטיעון. צה"ל באמצעות מרכז מהו"ת, העמיד לרשות נפגעות המשרתות בצה"ל סיוע וליווי יחד עם כלל גורמי המקצוע. כזכור, שרוני נעצר בחודש נובמבר האחרון לאחר שנהג במשך שנים לתעד בסתר חיילות  באמצעות מצלמות שהוסתרו בתחכום בחפצים שונים בחדר. כך למשל, מצלמות הוחבאו במטענים לטלפון הנייד שהיו מחוברים לקיר. בנוסף, הוא נהג להעביר למכשיר הטלפון הנייד שלו תמונות אינטימיות של חיילות ששירתו תחת פיקודו.