החיילת שהוטרדה מינית על ידי הקצין דן שרוני: "נעבור את הכול"

הרמטכ"ל אביב כוכבי קיים שיחה עם מפקדות וחיילות בבית הספר למקצועות הלוגיסטיקה על רקע העבירות החמורות אותן ביצע סא"ל דן שרוני שהודח מתפקידו. רב-סמל אור נחמיה שחשפה את המקרה, אמרה: "זה נס שחשפנו את המקרה בחג בחנוכה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/11/21 19:53 כו בכסלו התשפב

החיילת שהוטרדה מינית על ידי הקצין דן שרוני: "נעבור את הכול"
רב-סמל אור נחמיה והרמטכ"ל כוכבי, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, הגיע הערב (ג') להדלקת נר שלישי של חנוכה עם מפקדות ומפקדים בבית הספר למקצועות הלוגיסטיקה (בה"ד 6). כוכבי קיים שיחה עם מפקדות וחיילות בקרית ההדרכה על רקע העבירות החמורות אותן ביצע קצין בדרגת סגן-אלוף, דן שרוני, אשר במקביל למעצרו ולהליך המשפטי המתנהל כנגדו, הוחלט אתמול על הדחתו מתפקידו. את הדלקת הנרות קיים הרמטכ"ל יחד עם רב-סמל אור נחמיה, ששיתפה אודות המקרה החמור אותו עברה וחשפה.

"זה נס שחשפנו את המקרה בחג בחנוכה. אני רוצה לאחל לכל הבנות שנפגעו שהנרות שאני מדליקה עכשיו יאירו את המשך הדרך שלהן. אנחנו נעבור את הכול ותמיד יישאר לכולנו ביחד אור בקצה המנהרה", אמרה אור נחמיה. 

מדליקים נר שלישי

מדליקים נר שלישי | צילום: דובר צה"ל

כוכבי: "את מהווה דוגמה ומופת"

הרמטכ"ל אמר שהוא מזדהה עם החיילות וחיזק אותן. "זהו מקרה פסול, חמור ומגונה, והוא מהווה חרפה לכל אדם וחרפה כפולה, כאשר מדובר בקצין ומפקד.  כל צורה של פגיעה מילולית, פיזית או פגיעה בפרטיות היא חמורה ביותר ולא מקובלת. קבענו במקרים מהסוג הזה עקרון של 'אפס סבלנות' ולראייה לכך, הקצין נעצר, הושעה, הודח ויעמוד למשפט בבית הדין". 

עוד אמר כוכבי: "אנחנו עושים מאמצים גדולים בכדי ליצור אווירה של ביטחון בכל יחידות צה״ל, דרך הטמעה ולימוד, ביקורות ומנגנונים לעידוד הדיווח. בשבוע הבא נעשה ׳עצור פעילות׳ בכל הצבא וכולנו נעסוק בהגברת המודעות ובאופן בו צריך לטפל במקרים מסוג זה".

"אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו ולהביע הערכה רבה לרב-סמל אור ולהגיד לך שביצעת פעולה נכונה ואמיצה, את מהווה דוגמה ומופת. אני מחזק את כל הבנות האחרות ומאחל שנתחזק מהאירוע הזה, ולכן כמפקדות ולנו בצה"ל כולו תפקיד חשוב בכך".

נר שלישי

נר שלישי עם כלל חיילי הבסיס | צילום: דובר צה"ל

"האירועים  שנחשפו פסולים וחמורים"

מוקדם יותר היום פרסמנו, כי בעקבות מספר סיפורי הטרדות מיניות שנחשפו לאחרונה, בצה"ל החליטו לקיים "עצור מטכ"לי" בנושא 'האדם יקר' שיתקיים ביום רביעי הבא, 8 בדצמבר, ד' בטבת. "יש לקיים שיח פיקודי בכלל יחידות צה"ל, אשר יתמקד בכבוד האדם ובאחריות צה"ל ליצירת מרחב שירות בטוח ומכובד, לכלל המשרתות והמשרתים", כך נכתב בחוזר שהועבר למקפדים על ידי מזכירת הפיקוד העליון בלשכת הרמטכ"ל. 

במסגרת ה"עצור מטכ"לי" כל יחידה מחויבת להעביר שיעור בנושא הנידון. בחוזר נכתב: "לאחרונה, אנו עדים בצה"ל למספר אירועים חריגים, אשר אינם עולים בקנה אחד עם ערכי צה"ל, ובבסיסם פגיעה בערך 'כבוד האדם' ובתוך כך פגיעה בכבודם, ביטחונם ופרטיותם של המשרתות והמשרתים בצה"ל". 

"האירועים  שנחשפו פסולים וחמורים, ומולם אנו פועלים בגישת 'אפס סובלנות', נמצה את הדין עם כל מי שכשל, נפעל להרחקתו משורות הצבא, ובמקביל נעטוף ונתמוך בנפגעות ובנפגעים".