האסון במירון: המפכ"ל וקציני משטרה נוספים צפויים לקבל מכתבי אזהרה

14 חודשים לאחר האסון בו קיפחו את חייהם 45 בני אדם ועוד 150 נפצעו, רנ"צ קובי שבתאי, ניצב שמעון לביא שהתפטר השבוע ומספר קצינים נוספים צפויים לקבל מכתבי אזהרה מוועדת החקירה הממלכתית | מהמשטרה לא נמסרה תגובה לדברים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/22 07:31 כא בתמוז התשפב

האסון במירון: המפכ"ל וקציני משטרה נוספים צפויים לקבל מכתבי אזהרה
רנ"צ יעקב שבתאי, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

מסתמן: שנה וחודשיים לאחר האסון במירון בו נהרגו 45 בני אדם ועוד 150 נפצעו, צפויים לקבל בשבועות הקרובים מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי ומפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא שהתפטר השבוע, ומספר קציני משטרה נוספים מכתבי אזהרה מוועדת החקירה הממלכתית של האסון. כך פורסם הבוקר (ד') ב-ynet. מהמשטרה לא נמסרה תגובה לדברים.

למעשה, מכתבי האזהרה שצפויים להישלח בשבועות הקרובים, מלמדים כי הוועדה סבורה שלאותם גרומים יש אחריות למחדל, ואולי אף ייתכן שיהיה עליהם לשאת במחיר. על פי הפרסום, גורמים שמעורים בעבודת הוועדה מעריכים שמלבד המפכ"ל ומפקד המחוז שהתפטר גם קציני משטרה נוספים יקבלו אזהרה. הוועדה בוחנת את חלקם של קצינים נוספים, בהם מי שכיהן כראש אגף המבצעים והשיטור בעת האסון, תת-ניצב מוריס חן. 

נדגיש כי המלצות הוועדה לא מחייבות את הממשלה שתכהן בעת פרסומן. נכון להיום אף ממשלה לא התעלמה מהמלצות של ועדת חקירה ממלכתית, גם אם לא תמיד ההמלצות קוימו במלואן.

"המועד האחרון לעשות את המינימום המתבקש - לקחת אחריות"

בעקבות החשיפה כי מפכ"ל המשטרה שבתאי צפוי גם הוא לקבל מכתב אזהרה מוועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון, בפורום המשפחות אומרים הבוקר: "‏אם המפכ"ל יתפטר רק אחרי קבלת המכתב מהוועדה, זו לא תהיה לקיחת אחריות אלא גלגול מכל המדרגות, אם הוא לא יעשה זאת הוא בעצם יצהיר כי איננו מכיר במערכת המשפט, כעת זה המועד האחרון לעשות את המינימום המתבקש - לקחת אחריות".

צילום: omer Neuberg/Flash90

"חודש לפני האירוע - לא היה לנו מושג מה קורה עם ההילולה במירון"

כזכור, ניצב שמעון לביא הודיע ביום שני בשעות הערב לקובי שבתאי על כוונתו לפרוש מהשירות במשטרה בתקופה הקרובה. לביא עמד בעין הסערה לאחר האסון, ובעדותו מול הוועדה הממלכתית, אמר: "בגלל הקורונה והבחירות, חודש לפני האירוע - לא היה לנו מושג מה קורה עם ההילולה במירון. שבועיים וחצי לפני האירוע, שוחח איתי השר לביטחון הפנים דאז אמיר אוחנה ואמר שהוא נפגש עם חברי כנסת ושרים מהמגזר החרדי והוא מתכוון לפנות לראש הממשלה כדי שמירון יהיה פתוח. רק ביום שלפני ההילולה התברר לי שלא יהיו בה הגבלות קורונה".

ניצב שמעון לביא

ניצב שמעון לביא צילום: Michael Giladi/Flash90

לגבי יום האסון סיפר: "תפישת העולם לאורך השנים היא שאין הגבלת קהל במירון. כך נעשה ב-30 השנים האחרונות, אף מפקד מחוז לא הגביל קהל וזה עיקרון מבצעי מנחה", אמר מפקד המחוז. "כל ניסיון להגביל ולהציב מחסומים עלול לגרום לצוואר בקבוק ולאסונות הרבה יותר גדולים".


(ארכיון כיפה)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן