יותר משנה אחרי: ניצב שמעון לביא מתפטר מתפקידו בעקבות אסון מירון

מפקד מחוז צפון של משטרת ישראל, ניצב שמעון לביא, מתפטר מתפקידו בעקבות אסון מירון | "מיד לאחר האסון אמרתי כי אני כמפקד האירוע נושא באחריות. כוונתי הייתה לאחריות של ממש, ללא חוכמות. מעולם לא הסתתרתי", כתב במכתב הפרישה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/22 20:03 יט בתמוז התשפב

יותר משנה אחרי: ניצב שמעון לביא מתפטר מתפקידו בעקבות אסון מירון
ניצב שמעון לביא מעיד, צילום: צילום מסך יוטיוב

טלטלה במשטרה: מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא הודיע הערב (ב') למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי על כוונתו לפרוש מהשירות במשטרה בתקופה הקרובה. כזכור, לביא היה במוקד הסערה לפני יותר משנה עת התרחש אסון מירון בו נהרגו 45 משתתפים בהילולה.

"כוונתי הייתה לאחריות של ממש, ללא חוכמות"

במכתב למפכ"ל המשטרה שפורסם בחדשות 12 כתב לביא: "מיד לאחר האסון אמרתי כי אני כמפקד האירוע נושא באחריות. כוונתי הייתה לאחריות של ממש, ללא חוכמות. מעולם לא הסתתרתי מאחורי השותפים לאחריות". מהמשטרה נמסר כי מפכ"ל המשטרה הודה ללביא על שירותו ואיחל לו בהצלחה בהמשך דרכו.

כזכור, בעדותו אמר ניצב שמעון לביא: "בגלל הקורונה והבחירות, חודש לפני האירוע - לא היה לנו מושג מה קורה עם ההילולה במירון. שבועיים וחצי לפני האירוע, שוחח איתי השר לביטחון הפנים דאז אמיר אוחנה ואמר שהוא נפגש עם חברי כנסת ושרים מהמגזר החרדי והוא מתכוון לפנות לראש הממשלה כדי שמירון יהיה פתוח. רק ביום שלפני ההילולה התברר לי שלא יהיו בה הגבלות קורונה".

לגבי יום האסון סיפר: "תפישת העולם לאורך השנים היא שאין הגבלת קהל במירון. כך נעשה ב-30 השנים האחרונות, אף מפקד מחוז לא הגביל קהל וזה עיקרון מבצעי מנחה", אמר מפקד המחוז. "כל ניסיון להגביל ולהציב מחסומים עלול לגרום לצוואר בקבוק ולאסונות הרבה יותר גדולים".


(שמיעת העדויות).