אסון מירון אחרי התפטרות לביא, בפורום המשפחות קוראים למעורבים: "חסכו מעצמכם את הבושה"

מפקד מחוז צפון משטרה החליט להתפטר מתפקידו יותר משנה אחרי האסון לקראת מכתבי האזהרה של ועדת החקירה הממלכתית, ובפורום המשפחות קוראים לכל המעורבים להתפטר: "לקיחת אחריות היא חובה ולא רשות, אתם נושאים באחריות למות 45 אזרחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/22 09:05 כ בתמוז התשפב

אחרי התפטרות לביא, בפורום המשפחות קוראים למעורבים: "חסכו מעצמכם את הבושה"
ועדת החקירה, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

בעקבות התפטרותו של מפקד מחוז צפון במשטרה ניצב שמעון לביא, ועל רקע מכתבי האזהרה של ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון, קוראים בפורום משפחות הנספים להתפטרותם של כל המעורבים באסון המזעזע.

"לקיחת אחריות היא חובה ולא רשות"

דובר פורום משפחות האסון, ישראל דיסקינד, ששיכל באסון את אחיו שמחה בונים ז"ל מסר: "שמחתי לשמוע על החלטתו של ניצב שמעון לביא להתפטר מתפקידו כמפקד המחוז הצפוני.  ‏ההחלטה האישית לפרישה הייתה צריכה להיות בסמוך לאסון בו קיפחו את חייהם 45 אזרחים ביניהם אחי האהוב.
לקיחת אחריות היא חובה ולא רשות".

"אני קורא למפכ"ל המשטרה לאמץ את הצעד של לביא ולהגיש את פרישתו עוד היום", הוסיף דיסקינד. "‏התפטרות לביא הינה קריאת השכמה לכל האחראים לאסון מירון: קחו אחריות. יו"ר המרכז הארצי לג'ובים במקומות הקדושים יוסי שווינגר, יחד עם חכי"ם ושרים שבצוותא עם שאר העסקנים נושאים באחריות למות 45 אזרחים, חסכו מעצמכם את הבושה שבקריאת ועדת החקירה להדחתכם ולכו הביתה".

כזכור, במכתב למפכ"ל המשטרה כתב לביא: "מיד לאחר האסון אמרתי כי אני כמפקד האירוע נושא באחריות. כוונתי הייתה לאחריות של ממש, ללא חוכמות. מעולם לא הסתתרתי מאחורי השותפים לאחריות".


(שמיעת העדויות)