איחוד בימין | כך הגיב סמוטריץ' לניסיון ההתערבות של נתניהו

יו"ר הציונות הדתית לא אהב את הניסיונות של יו"ר האופוזיציה לגרום לאיחוד רשימות בינו ובין עוצמה יהודית | "בן גביר לא יקבל ריץ' רץ' וגם לא חבר כנסת אחד שלו על שניים שלי. הוא יכול לרוץ לבד"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 19/07/22 21:17 כ בתמוז התשפב

איחוד בימין | כך הגיב סמוטריץ' לניסיון ההתערבות של נתניהו
צילום: פלאש 90

יושב ראש הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', ויושב ראש עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר עדיין לא סיכמו ביניהם את פרטי הרשימה המשותפת לבחירות הקרובות. מוקדם יותר היום (ג') נפגשו השניים לדיון בנושא, ובהודעה שיצאה מטעמם נמסר כי הפגישה התנהלה באווירה טובה, והצדדים סיכמו על משא ומתן מואץ על מנת להגיע להסכמות מהירות על ריצה משותפת כבר בימים הקרובים.

הפגישה מגיעה בעקבות האשמות הדדיות שהחליפו השניים בראיונות שונים, כאשר כל אחד הטיל על השני את הסיבה מדוע טרם נפגשו ודנו בנושא. ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שהוטרד מאיבוד קולות לימין במקרה של ריצה נפרדת, הפעיל עליהם לחץ בימים האחרונים כדי להגיע להסכמות במהירות. 

חבר הכנסת סמוטריץ' הגיב בחריפות על הניסיונות להתערב במשא ומתן בין המפלגות, כך עולה מדיווח של מיכאל שמש בכאן 11. "שאף אחד לא יתערב לי במפלגה", הוא אמר בשיחות עם אנשי יו"ר הליכוד.  עוד עולה מהדיווח, כי על פי תפיסתו של יו"ר הציונות הדתית, הוא לא מתכוון להתאחד ברשימה המשותפת עם עוצמה יהודית בשיטה משולבת. "בן גביר לא יקבל ריץ' רץ' וגם לא חבר כנסת אחד שלו על שניים שלי. הוא יכול לרוץ לבד". 

כזכור, איתמר בן גביר, מקפיץ את מפלגת הציונות הדתית ל-13 מנדטים, כך עולה מסקר חדש שפורסם בתחילת השבוע בחדשות 13. בראיון לאחר מכן אמר, "פניתי אליו ועד עכשיו לא נפגשנו. אני מוותר לו על המקום הראשון. למה רק אצלנו מחכים לרגע האחרון?".