בחירות 2022

הרב דרוקמן: "תומכי טרור לא יכולים להיות בממשלת ישראל"

זקן רבני הציונות הדתית התבטא בראיון לקראת הבחירות הקרובות וקבע כי תומכי טרור לא צריכים להיות בממשלה. על איתמר בן גביר אמר: "לא מכיר את המקרה, אם יש מציאות כזאת אז הוא לא יכול להיות" | בן גביר בתגובה: "בשיחה מעכשיו כששמע במה מדובר - הרב פרץ בצחוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/22 13:41 ה בתמוז התשפב

הרב דרוקמן: "תומכי טרור לא יכולים להיות בממשלת ישראל"
הרב דרוקמן, צילום: Avi Dishi/Flash90

בחירות 2022: חברי הכנסת איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' הודיעו אתמול על כוונתם לפצל את רשימותיהם באופן טכני, מה שיאפשר להם לקבל שני נציגים בוועדת הבחירות ולהגיע למשא ומתן על הרכב הרשימה לכנסת מעמדה נוחה יותר. 

התייחסות נוספת לבחירות מגיעה מכיוונו של זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, התייחסות אשר עלולה דווקא לסבך את חלוקת הרשימות בין שתי המפלגות. בראיון לאסתי פרז בכאן רשת ב' קבע היום (ב') הרב דרוקמן כי "תומכי טרור לא יכולים להיות בממשלת ישראל". 

"איתמר בן גביר הורשע בתמיכה בטרור, לא היית רוצה לראות אותו בממשלה?", הקשתה המראיינת, ועל כך השיב הרב דרוקמן: "אני לא מכיר את המקרה שאת מדברת עליו, אם יש מישהו שהורשע בטרור הוא לא יכול להיות חלק מהממשלה. אני לא אומר את זה על איתמר בן גביר כי אני לא מודע לזה. אני לא יכול להגיד כך. לפי מה שאני שומע לאחרונה, הוא לא נשמע לי כך. אם יש מציאות כזאת, אז הוא לא יכול להיות". 

בתגובה לדברים מסר יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "‏הניסיון להנדסת התודעה ולפגוע בי הוא מדהים. שמעתי את הראיון ושוחחתי גם עכשיו עם הרב דרוקמן שליט"א. פעם אחר פעם אסתי פרז מכניסה לו שהורשעתי בטרור ופעם אחר פעם הוא אומר "לא מכיר את המקרה" וגם הוסיף שממה שהוא מכיר היום זה שונה. חבל שגברת פרז - שאני מאוד מעריך-  לא ציינה שמדובר בתיקים על חלוקת כרוזים ומדבקות לפני 20 שנה שבהם נכתב כהנא צדק ולגרש האוייב הערבי. אגב, בשיחה מעכשיו כששמע במה מדובר הרב פרץ בצחוק".

ח"כ בן גביר הוסיף: "מציע שבתקשורת יתחילו לשאול שאלות על ווליד טאהא שתמך ברצח חיילים לפני שנה, או איבתיסאם מראענה שתמכה בהשמדת זיכרון לפני 5 שנים ולא בכרוזים שחלקתי לפני 20 שנה".

איתמר בן גביר

איתמר בן גביר | צילום: Olivier Fitousi/Flash90