פירות השלום: הרמטכ״ל נפגש עם שר ההגנה של מרוקו

הרמטכ"ל אביב כוכבי החל היום את ביקורו הרשמי במרוקו, שם הניח זר מטעם צה"ל ומדינת ישראל על קברם של מוחמד החמישי והמלך חסן השני ונפגש עם שר ההגנה, עבד אל-לטיף לודי

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/22 19:58 כ בתמוז התשפב

פירות השלום: הרמטכ״ל נפגש עם שר ההגנה של מרוקו
הרמטכ"ל כוכבי עם שר ההגנה המרוקאי, צילום: דובר צה"ל

מאז חתימת הסכמי אברהם לפני שנתיים ישראל פועלת בשיתוף עם מדינות ערב. לצד מה שמתפרסם ברבים, התקיימו שיתופי פעולה ביטחוניים שלא פורסמו ומתרחשים מתחת לפני השטח, אך עכשיו גם אלה מתחילים לזכות לפרסום פומבי יותר.

מדובר צה"ל נמסר כי היום (ג') הראש המטה הכללי של צה"ל אביב כוכבי החל בביקור רשמי במרוקו. הביקור של הרמטכ"ל נפתח בסיור במוזוליאום מוחמד החמישי והמלך חסן השני בטקס הנצחה, שם הניח זר מטעם צה"ל ומדינת ישראל וחתם בספר האורחים.

המשלחת הישראלית בקברי המלכים

המשלחת הישראלית בקברי המלכים צילום: דובר צה"ל

לאחר מכן הוא נועד עם שר ההגנה, עבד אל-לטיף לודי. משם המשיך למטה המפקח הכללי והתקבל במשמר כבוד חגיגי. הרמטכ"ל נדון עם המפקח הכללי, רא״ל בלח׳יר אל-פארוק, וראש אגף המודיעין, תא"ל בראהים חסני. לאחריו קיימו המפקדים פאנל אסטרטגי בנוכחות ראשי האגפים ומפקדי החיילות. 

במהלך הפגישות נדונו ההזדמנויות ליצירת שיתופי פעולה צבאיים, הן באימונים ובהכשרות והן במרחבים המבצעיים והמודיעיניים. הבכירים עמדו על הקשר ההיסטורי והתרבותי בין המדינות ועל שותפות האינטרסים במרחב המזרח התיכון.

צפו בתיעוד מהביקור של כוכבי במרוקו

לקראת הביקור במדינה הצפון אפריקאית - מפקד פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית, הגנרל מייקל קורילה, ביקר ביום ראשון האחרון בצה״ל. "ביקור זה מהווה מפגש משלים לפורום האסטרטגי-מבצעי המשותף, שהתקיים בחודש שעבר ויעסוק בעיקרו במערך ההגנה האווירית", נמסר מדובר צה"ל.

נזכיר כי בחודש נובמבר החלו ישראל ומרוקו לבסס שיתוף פעולה בתחום הביטחון, כששר הביטחון בני גנץ ביקר במדינה, וחתם על הסכם לשיתוף פעולה ביטחוני בין שתי המדינות. שלושה חודשים קודם לכן ביקר במדינה שר החוץ דאז, יאיר לפיד.