הוול סטריט ג'ורנל: ביידן מתכוון לחשוף קשרי ביטחון בין ישראל למדינות ערב

דיווחים בארצות הברית, הנשיא ביידן מתכוון להפוך את הקשרים הביטחוניים בין ישראל למדינות ערב לפומביים, דבר שעלול לגרום למדינות ערב לחשוש. לדברי הנשיא "המפתח להצלחה הוא שהשחקנים השונים יצליחו למסד את ההישגים שהגיעו אליהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/22 12:58 יד בתמוז התשפב

הוול סטריט ג'ורנל: ביידן מתכוון לחשוף קשרי ביטחון בין ישראל למדינות ערב
הנשיא ביידן. , צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

מאז חתימת הסכמי אברהם לפני שנתיים ישראל פועלת בשיתוף עם מדינות ערב, כאשר חלק גדול משיתופי הפעולה זוכים לפרסום. לצד מה שמתפרסם ברבים, ישנם שיתופי פעולה ביטחוניים שלא פורסמו ומתרחשים מתחת לפני השטח. אלא של פי דיווח של העיתון "הוול סטריט ג'ורנל", הנשיא האמריקאי שינחת בארץ בהמשך היום לביקורו הרשמי הראשון בתפקיד, מתכוון לקדם קשרים ביטחוניים פומביים יותר.

להגדיל את המעורבות של ישראל באיזור

היועץ לביטחון הלאומי האמריקאי, ג'ייק סליבן, אמר לתקשורת שבביקורו הנשיא רוצה להגדיל את המעורבות של ישראל באיזור ולתאם סביב התמודדות עם האיום האיראני. לפי הדיווח הקשרים הביטחוניים בין המדינות קיימים באופן חשאי כבר כמה עשורים במאמץ להתגונן מול איראן.

כאמור, קשרים אלה רק התחזקו עם הסכמי הנרמול, וכיום יש קצין מחיל הים הישראלי שפועל בשיתוף עם גורמים בחריינים ואמריקאים. בעיתון גם דווח שחיילים ישראלים השתתפו בתרגיל צבאי אמריקאי במרוקו, ואף התאמנו עם צבאות ערב בים האדום.

"פרק חדש של הביטחון במזרח התיכון"

הארת זרקור על הקשרים ביטחוניים על ידי הנשיא עלול לבחון את המוכנות של מדינות ערב להמשיך בהם, אך הנשיא רואה בזה צעד חשוב במאמץ לשכנע עוד מדינות להצטרף להסכמים. ג'ונתן שנזר, סגן נשיא מחקר של הקרן להגנת הדמוקרטיות, אמר: "נראה כי מדובר בפרק חדש של הביטחון במזרח התיכון, המפתח להצלחה הוא שהשחקנים השונים יצליחו למסד את ההישגים שהגיעו אליהם".

בנוסף, האלוף בדימוס ג'וסף ווטל שעמד בראש CENTCOM, הפיקוד של צבא ארצות הברית באזור אמר: "לישראל הפוטנציאל להקדם את המעמד של כל השותפים במפרץ בזכות הרציניות, המקצועיות והחדשנות שלה".