8,000 מנות נוספות של חיסונים נגד אבעבועות הקוף בדרך לישראל

התפרצות אבעבועות הקוף בישראל: אחרי הזמנה של 2,000 מנות חיסון, מדינת ישראל מגדילה את ההזמנה וקיבלה אישור לעוד 8,000 מנות מהחברה הדנית המייצרת אותם

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/22 17:27 יט בתמוז התשפב

8,000 מנות נוספות של חיסונים נגד אבעבועות הקוף בדרך לישראל
monkeypox, צילום: shutterstock

מדינת ישראל צפויה לקבל עוד כ-8,000 חיסונים נגד אבעבועות הקוף. בעקבות התפרצות המחלה בישראל, משרד הבריאות הזמין 2,000 חיסונים מחברת "בוואריאן נורדיק" נגד המחלה. לאחר התערבות של שר הבריאות, נוספו עוד 8,000 מנות להזמנה. כך פורסם בחדשות 12. החיסונים הראשונים יגיעו לישראל בימים הקרובים, ושאר המנות יגיעו במהלך חודש אוגוסט.

בהודעת משרד הבריאות לאחר מקרי ההתפרצות הראשונים נכתב כי "משרד הבריאות בוחן את ההצטיידות בחיסונים ותרופות רלבנטיות ונערך להסדרת האבחון ככל שיעלה מספר הנדבקים במדינת ישראל".

אז מה זה אבעבועות הקוף?

מחלת אבעבועות הקוף היא מחלה ויראלית העלולה לעבור ממכרסמים וקופים וכן לעבור במגע קרוב בין בני אדם. המחלה  מתבטאת בחום, פריחה שלפוחיתית והגדלה של קשרי לימפה. המחלה היא זיהומית ודומה לאבעבועות רוח. דרך ההתפשטות שלה היא בעיקר מהתעסקות בבשר של מיני חיות בר, נשיכת חיה או שריטה, נוזלי גוף, חפצים מזוהמים או מגע קרוב עם אדם נגוע.

הדעה הרווחת כיום היא שחיסון נגד אבעבועות שחורות מונע את אבעבועות הקוף בשנת 2019 אושר חיסון למחלה בארצות הברית. הסיכון למוות אצל הנדבקים הוא עד 10% ואין תרופה ידועה היום למחלה.

מה אנחנו יודעים על אבעבועות הקוף?