מטריד: חולים נוספים באבעבועות הקוף התגלו בישראל

משרד הבריאות מעדכן שעד כה אובחנו 55 גברים כחולים באבעבועות הקוף בישראל | המשרד מנהל תהליך רכישה של חיסונים כנגד המחלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/22 19:32 ו בתמוז התשפב

מטריד: חולים נוספים באבעבועות הקוף התגלו בישראל
monkeypox, צילום: shutterstock

אבעבועות הקוף בישראל: משרד הבריאות מעדכן כי עד כה אובחנו 55 גברים כחולים באבעבועות הקוף. חלק מהנדבקים נדבקו בזמן ששהו בחו"ל וחלק מהחולים נדבקו בישראל. אימות האבחנה נעשה במכון הביולוגי.

ממשרד הבריאות נמסר: "אבעבועות הקוף הינה מחלה ויראלית שמתבטאת לרוב בחום, פריחה שלפוחיתית והגדלה של בלוטות לימפה. משרד הבריאות קורא למי שפיתח חום ופריחה שלפוחיתית או היה במגע הדוק עם אדם שיש חשש שהוא חולה באבעבועות קוף לפנות לרופא המטפל".

המשרד עדכן שהוא מנהל תהליך רכישה מול החברה היחידה המייצרת חיסון דור שלישי כנגד אבעבועות הקוף, ובמקביל השיג מספר קטן יותר של מנות חיסון נוספות, שכבר נמצאות בישראל, ונעשה בהן שימוש. 

אז מה זה אבעבועות הקוף?

מחלת אבעבועות הקוף היא מחלה ויראלית העלולה לעבור ממכרסמים וקופים וכן לעבור במגע קרוב בין בני אדם. המחלה  מתבטאת בחום, פריחה שלפוחיתית והגדלה של קשרי לימפה. המחלה היא זיהומית ודומה לאבעבועות רוח. דרך ההתפשטות שלה היא בעיקר מהתעסקות בבשר של מיני חיות בר, נשיכת חיה או שריטה, נוזלי גוף, חפצים מזוהמים או מגע קרוב עם אדם נגוע.

הדעה הרווחת כיום היא שחיסון נגד אבעבועות שחורות מונע את אבעבועות הקוף בשנת 2019 אושר חיסון למחלה בארצות הברית. הסיכון למוות אצל הנדבקים הוא עד 10% ואין תרופה ידועה היום למחלה.