כתב אישום נגד בן זוגה של ספיר נחום: "פיתה אותה, המית וקבר הגופה"

הפרקליטות הגישה כתב אישום חמור נגד ולאא חלאילה בן זוגה לשעבר של סיפר נחום | "מדובר ברצח מתוכנן ומתוחכם שנעשה בקור רוח תעוזה והיעדר מורא" נכתב בכתב האישום

חדשות כיפה חדושת כיפה 18/07/22 12:18 יט בתמוז התשפב

כתב אישום נגד בן זוגה של ספיר נחום: "פיתה אותה, המית וקבר הגופה"
קברה הטרי של ספיר ז"ל, צילום: Shir Torem/Flash90

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד ולאא חלאילה (34) תושב עכו המייחס לו עבירות של רצח בנסיבות מחמירות וחטיפה זאת בגין רציחתה של ספיר נחום ז"ל, בת זוגו לשעבר ואם ילדיו הקטינים.

כזכור, לפני כחודש וחצי נעלמה נחום בת ה-24, אם לשניים מעכו, ולאחר כעשרה ימי חיפושים נמצאה גופתה סמוך ליישוב איבטין. מכתב האישום אותו הגישו עו"ד ענבל ברנסון ועו"ד ענאן גאנם עולה כי חלאילה ונחום ניהלו מערכת יחסים, במסגרתה נולדו להם שני ילדים. מערכת היחסים בין השניים התאפיינה בחוסר יציבות ומחלוקות, בין היתר, בנוגע לחינוך וגידול ילדיהם הקטינים, ובמהלך חודש מאי 2022 החלה נחום לפעול לפתיחה בהליך משפטי נגד חלאילה.

צילום: דוברות המשטרה

"פיתה את המנוחה להיכנס לרכבו והמית אותה סמוך לכפר איבטין"

על פי כתב האישום, בתאריך 2.06.22, גמלה בליבו של הנאשם החלטה להמית את נחום. לאחר שהאחרונה השאירה את בתם בת השנתיים בגן הילדים והייתה בדרכה לביתה, חלף הנאשם בנסיעה עם רכבו בסמוך לנתיב הליכתה ועצר את רכבו לידה. הנאשם פיתה במרמה את נחום להיכנס לרכבו ולנסוע עמו, והשניים נסעו מחוץ לעכו. בשלב מסוים עצר הנאשם את הרכב בסמוך לשביל עפר המוביל לגבעה הנמצאת מזרחית לכפר איבטין ואז הוביל את נחום אל שטח פתוח, תחום בצמחיה מרובה ושם המית אותה, קבר את גופתה ולאחר מכן עזב את המקום.

רצח שנעשה בקור רוח והיעדר מורא

בבקשת המעצר נכתב כי "מדובר ברצח מתוכנן ומתוחכם שנעשה בקור רוח ובצורה המצביעה על תעוזה רבה והיעדר מורא". יש לציין כי עוד בטרם נחשף שמו של הנאשם, רבים ידעו במי מדובר בשל סרטוני הסתה נגד מדינת ישראל ונגד ישראלים, אותם פרסם בחשבון הטיקטוק שלו, בין השאר כאשר הוא נכנס לכפר מסריק כשהוא רכוב על סוס ומתנהג בגסות לתושבי המקום. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.