ברק משולם הובא למנוחות | "עדיף עבריינים מתים ולא שוטר אחד פצוע קשה"

מפקד מחוז ירושלים לשעבר אומר בראיון כי הוראות הפתיחה באש לא מספיקות. "יש יותר מדי מפקדים במשטרה שמונו לא בגלל כישוריהם, אלא בגלל קשריהם. הפוליטיקאים הלא טובים ניסו וגם הצליחו להשתלט על מערכי המינויים במשטרה. בעיקר במרכז הליכוד מינו את 'האנשים שלהם'" 

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/07/22 07:49 יט בתמוז התשפב

ברק משולם הובא למנוחות | "עדיף עבריינים מתים ולא שוטר אחד פצוע קשה"
רס"ר ברק משולם ז"ל, צילום: דוברות המשטרה

השוטר ברק משולם שנדרס בתחילת השבוע על ידי גנב רכב פלשתיני הובא אמש למנוחות בבית העלמין בכפר סבא, הוא הניח אחריו את אשתו אריאלה ושני ילדים. אמו ספדה לו בכאב: "מלח הארץ, אגדל את הילדים שלך. שאף אחד לא יגיד שזו תאונה. רצחו לי את הילד". 

"אין שום ספק, שכאשר שוטר נמצא בסכנת חיים כשרכב דוהר לעברו ומאיים לפגוע בו - או בכל מצב נוסף של סכנת חיים - רשאי השוטר לנטרל את הרוצח הפוטנציאלי", כך אמר השר לביטחון פנים עמר בר לב במסע הלוויה, וניצב בדימוס אריה עמית, מפקד מחוז ירושלים לשעבר אמר הבוקר (א') בראיון לגל"צ כי הוראות הפתיחה באש לא מספיקות כבר זמן רב. 

"צריך להרחיב אותן. אם גנב רכב בורח מהמשטרה, תרשו לשוטרים לירות בו. אני מעדיף 10 עבריינים מתים ולא שוטר אחד פצוע קשה". עוד הוסיף, "יש יותר מדי מפקדים במשטרה שמונו לא בגלל כישוריהם, אלא בגלל קשריהם. הפוליטיקאים הלא טובים ניסו וגם הצליחו להשתלט על מערכי המינויים במשטרה. בעיקר במרכז הליכוד מינו את 'האנשים שלהם'" 

כזכור, הנער, בן 17 מרמאללה, גנב רכב מאזור חולון-בת ים והחל בתנועה. לאחר קבלת הדיווח על הגניבה, איתרו השוטרים את הרכב ופתחו במרדף נגדו. כשהגיע לצומת רעננה, שם הקימו מחסום בכדי לעצור אותו, דרס את משולם.