סיקור לחיצת היד בין ביידן ונתניהו: אהוד יערי נגד דנה וייס

הפרשן לענייני ערבים התייחס ללחיצת היד בין ביידן ובין נתניהו, ואמר כי וייס "לא הייתה צריכה לומר בצורה כל כך בוטה דבר שהיא לא יכלה לראות" | וייס בתגובה עוקצנית: "תודה רבה על הפרגון והשיעור בעיתונאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/22 13:46 יח בתמוז התשפב

סיקור לחיצת היד בין ביידן ונתניהו: אהוד יערי נגד דנה וייס
דנה וייס, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבוע שעבר, במהלך משדר "חדשות 12" שסיקר את טקס קבלת הפנים לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, תיארה הפרשנית המדינית של חברת החדשות דנה וייס כיצד הנשיא ביידן מתעלם לכאורה מנתניהו. "אם שמתי לב נכון, הנשיא ביידן שמכיר היטב את נתניהו, לא הפנה לו מבט, ולא לחץ את ידו", אמרה וייס, בעוד שביידן נראה לוחץ את ידו של  נתניהו בחום ואף הוסיף: "אני אוהב אותך".

הטעות של וייס עוררה עליה גל של ביקורות וטענות על כך שהיא "מהנדסת תודעה" ומסקרת באופן שיטתי, שגוי ומוטה נגד נתניהו. רבים מהקולגות של וייס בחברת החדשות וכן בערוצים המתחרים יצאו להגנתה וטענו שמדובר ב"טעות". היום (א') התייחס לכך גם הפרשן לענייני ערבים של "חדשות 12" אהוד יערי ובתוכנית "פתחי וזמרי בעמ" ברדיו גלי ישראל מתח עליה ביקורת.

"השדרית לא הייתה צריכה לומר בצורה בוטה דבר של ראתה מקרוב"

"שדרים נמצאים בלחץ כשהם מתארים אירוע דרך המסך ולא מקרוב, אבל יש פה לקח לכל השדרים - לא לומר משהו שהם לא יודעים. זה א ב", אמר יערי והוסיף "השדרית לא הייתה צריכה לומר בצורה כל כך בוטה דבר שהיא לא יכלה לראות".

רן בוקר דיווח בווינט כי וייס עצמה לא נשארה חייבת ובקבוצה פנימית של עורכי חדשות קשת כתבה: "תודה רבה אהוד על הפרגון והשיעור החשוב בעיתונאות". נזכיר כי זו לא הפעם הראשונה שהשניים מתעמתים ולפני מספר שנים כינה יעיר את וייס "יאכנע" ("רכלנית") לאחר שהביעה את דעתה בנושא תופעת הטרור המוסלמי הקיצוני באירופה, תחום אותו יערי מסקר.

אהוד יערי

אהוד יערי | צילום: Nati Shohat / FLASH90

"לא הייתה רשימת הישגים, אין הסכמה על פעולה צבאית משותפת נגד איראן"

יערי התייחס גם להישגי הביקור הנשיאותי ואמר: "אני חושב שהיה ביקור מוצלח, לא כל כך חשוב מה נכתב ומה נאמר בחלק כזה או אחר, זו הייתה הפגנה כלפי העולם הערבי ואיראן שטראמפ איננו אבל יש פה ידידות עמוקה ולבבית כלפי מדינת ישראל". בתגובה לשאלתו של פתחי האם יש הישג מובהק לביקור ענה יערי "לא הייתה פה רשימת הישגים, אני לא חושב שמישהו חשב שבביקור כזה אתה מוציא איזה הסכמה על פעולה צבאית משותפת אם איראן תעבור קו אדום".