לא רק אח ובן של: מתמודד מפתיע על מקום ברשימת הציונות הדתית לכנסת

אחרי 14 שנים כעיתונאי ויותר מעשר שנים כעורך דף שבועי בענייני הר הבית בעיתון מקור ראשון, החליט ארנון סגל להתמודד על מקום ברשימת הציונות הדתית לכנסת: "לחלוטין לא בלב קל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/22 23:03 יז בתמוז התשפב

לא רק אח ובן של: מתמודד מפתיע על מקום ברשימת הציונות הדתית לכנסת
הציונות הדתית ביום הבחירות בשנה שעברה, צילום: Sraya Diamant/Flash90

ארנון סגל המוכר בזכות היותו עיתונאי ופעיל הר הבית החליט להתמודד על מקום ברשימת הציונות הדתית לכנסת. אחרי 14 שנים במקצוע העיתונות ויותר מעשר שנים כעורך דף שבועי בענייני הר הבית בעיתון מקור ראשון החליט אח של עמית ובנו של חגי להתמודד על מקום ברשימת הציונות הדתית לכנסת. "לחלוטין לא בלב קל".

"אחרי 17 שנים של דשדוש, הגיע הזמן לחתור לשוב גם לגוש קטיף"

"למה? כי הכל מתחיל מהבית", הסביר הערב (ש') ארנון סגל. "שנים רבות של עיסוק בבית הלאומי שלנו שבהר הבית והתרעות בלתי פוסקות על ההפקרות השוררת בו, הביאו למסקנה שהגיעה העת לשנות מקצה לקצה את המציאות הבלתי-נתפסת הזו. שנים רבות מדי זנחנו את חלומותינו הגדולים והנחנו לאחרים לקבוע עבורנו את גבולות האפשר. יש לנו חלום גדול, חלום הדורות היהודי, והגיע הזמן לממש אותו: להכיר בהר הבית כמקום קדוש ליהודים ולאפשר בו חופש פולחן.

לדבריו של סגל, החלום הגדול עליו הוא מדבר, "נוגע לאין-ספור עניינים נוספים הדורשים הכרעה דחופה, בעוד אנחנו בוחרים משום מה להתמהמה. אחרי 17 שנים של דשדוש, הגיע הזמן לחתור לשוב גם לגוש קטיף. כן, ממש לשוב ולבנות אותו מחדש. במוקדם או במאוחר, זה ברור לכולם כמדומה, לא תיוותר לנו ברירה אלא להכריע את חמאס, ואז הרי נעמוד בפני הצורך להחליט מה נעשה בשטח הזה שהשלכנו אחרי גבנו ב-2005". 

ארנון סגל מתמודד על מקום ברשימת הציונות הדתית

ארנון סגל מתמודד על מקום ברשימת הציונות הדתית | צילום: יוסי אלוני

ארנון סגל הציב מטרות נוספות, בתחום המשפט והביטחון האזרחי: "הגיע הזמן לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות, כך שרק יהודים לפי ההלכה יוכלו לעלות ארצה. הגיע הזמן לפעול ביתר נחרצות להשיב את המסתננים לארצם. הגיע הזמן לרסן את מערכת המשפט: להוציא את השופטים מהוועדה לבחירת שופטים, לבטל את האפשרות של בג"ץ לפסול חוקים ולפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. הגיע הזמן לרסן את המשטרה ואת שב"כ ולהביא את רשויות החוק לשמור על החוק ועל כבוד האזרחים הטובים – ובעיקר לדעת להבדיל בין אויב לאוהב".

"למען כל המטרות הקדושות הללו אנסה להתמודד"

"הגיע הזמן שהרבנות הראשית תחדל מלהיות מש"ק הדת של מדינת ישראל ותחזור לייעודה המקורי: מורת הדרך לרבים, סמכות רוחנית והלכתית. הגוף הבוחר חייב להשתנות. לא עוד 150 עסקנים אקראיים אלא קלפיות שבהן יוכל לבחור את חברי מועצת הרבנות כל מי שיתחייב לציית לפסקיה. מספר חברי מועצת הרבנות הראשית צריך לגדול מ-15 ל-71, ואלו בתורם יבחרו את הרבנים הראשיים.
למען כל המטרות הקדושות הללו אנסה להתמודד, בתפילה גדולה להיות ראוי ולהצליח לשנות.
ויהי נועם ה' א-לוהינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו", סיים סגל את הכרזתו.

ארנון סגל מתמודד על מקום ברשימת הציונות הדתית

ארנון סגל מתמודד על מקום ברשימת הציונות הדתית | יח"צ.  צילום מקור: יוסי אלוני

 



(הרב חיים דרוקמן התפקד לציונות הדתית, ארכיון)