נעמה יששכר מגלה: התנאים הקשים בבית הכלא ברוסיה

אחרי שהרשויות ברוסיה גילו חשיש בתיק שלה והיא נידונה לשבע וחצי שנות מאסר, נעמה ישככר שוברת שתיקה בריאיון לטלוויזיה האמריקנית וחושפת את התקופה האפלה ביותר בחייה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/22 09:29 טו בתמוז התשפב

נעמה יששכר מגלה: התנאים הקשים בבית הכלא ברוסיה
נעמה יששכר בישראל, צילום: Meir Vaknin/Flash90

פותחת את הלב: נעמה יששכר, הישראלית בעלת אזרחות ישראלית-אמריקנית שנכלאה בכלא הרוסי  ושוחררה לאחר מאמצים מדיניים, התראיינה היום (ה') לראשונה ברשת NBC וסיפרה על התקופה הקשה. הריאיון שלה מגיע בעקבות מקרה דומה בו מואשמת כוכבת הכדורסל בריטני גרינר באשמת סמים בבית המשפט במוסקבה והיא עומדת בפני גזר דין.

תא עם עוד 40 נשים

כזכור, יששכר נעצרה כששהתה בנמל התעופה במוסקבה לצורך טיסת המשך מהמזרח לישראל, כשברשותה נמצא 9 גרם קנאביס. בריאיון היא סיפרה כי היא לא שמה לב שהיא מחזיקה בכמות קטנה של קנאביס. "זה אף פעם לא היה מכוון", אמרה. "מעולם לא ידעתי שזה בתיק שלי".

"ידעתי שהמצב ככל הנראה גרוע, אבל לא הבנתי עד כמה הוא יכול להיות גרוע. זו אחת המדינות הגרועות ביותר למקרה מסוג זה", אמרה. בכלא הרוסי היא שוכנה בתא עם עוד 40 נשים, והורשתה לצאת רק שעה אחת ביום. בכלא, סיפרה יששכר, היא לא קיבלה נייר טואלט, שמפו או אפילו מוצרי היגיינה.

בראיון היא נשאלה אודות המקרה של גרינר, ואמרה: "שתנסה לחייך. זה עוזר גם אם נראה שלא. זה ממש עוזר. אני חושבת שיש כל כך הרבה כוח במה שאנחנו מאמנים את המוח שלנו לחשוב. היה משהו שקראתי, והוא באמת שינה את כל מה שחשבתי. זה היה ציטוט שאמר שאם אתה לא יכול לשנות שום דבר אחר, אתה יכול לבחור לשנות את דעתך. זה היה כל כך פשוט".