אחרי שנותר ללא מסגרת פוליטית הנדל מבטיח: "בקרוב יהיו חדשות גדולות"

שר התקשורת לא השתלב ברשימה המאוחדת של גנץ וסער ונערך להמשך, "אני לא הולך לשום מקום, ויהיו לי ולכם עוד שותפים לדרך הזו. אנחנו נהיה הקול החשוב בבחירות האלו. קול שמביע רעיון. לא אדם"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/07/22 21:29 יג בתמוז התשפב

אחרי שנותר ללא מסגרת פוליטית הנדל מבטיח: "בקרוב יהיו חדשות גדולות"
יועז הנדל, צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

שר התקשורת יועז הנדל נותר ללא מסגרת פוליטית, זאת לאחר ההודעה של שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער על כוונתם לאחד רשימות ולהתמודד יחד בבחירות בקרובות בחודש נובמבר. הנדל, חבר תקווה חדשה, התייחס לכך הערב (ג') בכנס תומכים שנערך בעיר שוהם, בו השתתפו בין היתר חבר הכנסת צביקה האוזר, ראש מועצת שוהם, איתן פטיגרו ומאות תומכים. 

"אנחנו אנשי ימין ממלכתי. העולם השתגע. מכריחים אותנו לבחור בין ביביזם לשמאל-מרכז, בין סמוטריץ' לרשימה המשותפת. יש לנו קול. ויש לנו בית אמיתי. נקים אותו יחד", הצהיר שר התקשורת, "הוא גדול ועצמתי ממה שמישהו מדמיין. אני לא הולך לשום מקום, ויהיו לי ולכם עוד שותפים לדרך הזו. אנחנו נהיה הקול החשוב בבחירות האלו. קול שמביע רעיון. לא אדם. קול שיביא אותנו סוף סוף ליציבות ולחוף מבטחים".

בדבריו התייחס הנדל להתפתחויות הפוליטיות האחרונות ואמר כי הוא עושה הכל כדי שיהיו חיבורים, "בקרוב יהיו חדשות גדולות", הבטיח. "מעל הכל המדינה הזאת צריכה יציבות. לא ניתן לחזור לממשלה צרה של נתניהו כדי שהוא ידאג לעצמו. ולא אתן שנגיע לבחירות שישיות. הדיכוטומיה סביב נתניהו מטריפה את המערכת הפוליטית. כבר לא שואלים דבר על ניהול סיכונים בסכסוך הישראלי-פלשתיני, משילות בנגב, יחס למיעוטים או יחסי דת ומדינה. הכל ביבי. זה מטורף ומוביל שוב ושוב למערכת בחירות".

הנדל לא מציל את איילת שקד מאחוז החסימה

בעניין מניעת ההישענות על הרשימה המשותפת אמר, "אני גאה שלא אפשרתי להקים ממשלה שתישען על הרשימה המשותפת. התנגדתי ואני מתנגד עד היום כי הרשימה המשותפת פועלת נגד האינטרס של מדינת ישראל. לא התנגדתי כי הם ערבים. להיפך, אני חושב שצריך לשלב ערבים שרוצים להיות חלק ומכירים במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אבל המשותפת היא מפלגה שפוגעת באינטרס הזה ופוגעת בדו קיום. מי שמחרים אותי בשל העמדה הזאת, צודק. אני נגד שותפות איתם". 

באשר ליעדיו בממשלה הבאה, הצהיר הנדל כי הוא מתכוון לעסוק במאבק על המשילות והביטחון האישי, מלחמה בשבטיות ובאוטונומיות הקיצוניות. בסקר המנדטים של מכון מדגם שפורסם אמש בחדשות 12, נבחנה האפשרות כי השר הנדל יצטרף למפלגת ימינה בראשות שרת הפנים איילת שקד. אולם, גם זה לא יעזור למפלגה שבבחירות האחרונות זכתה לשבעה מנדטים. לו הבחירות היו נערכות היום, ימינה מקבלת רק 1.8% מקולות המצביעים ונשארת מתחת לאחוז החסימה. לו הנדל יצטרף אליה, המפלגה תגיע ל-2.8% מסך קולות הבוחרים, מספר שעדיין לא עובר את אחוז החסימה.