אחרי האיחוד של סער וגנץ: ליברמן חושף את הצעד הבא של ישראל ביתנו

שר האוצר ויושב ראש ישראל ביתנו מבהיר כי לא ישב בשום תנאי תחת נתניהו, וטוען כי מפלגתו תרוץ לבד: "יש רק מפלגה אחת שאצלה כן זה כן ולא זה לא" | הוא תקף את שותפיו: "כל החיזור הגורלי אחרי המפלגות החרדיות הוא קצת מביך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/22 11:37 יב בתמוז התשפב

אחרי האיחוד של סער וגנץ: ליברמן חושף את הצעד הבא של ישראל ביתנו
ליברמן, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נערכים לבחירות: שר האוצר אביגדור ליברמן השתתף הבוקר (ב') בוועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט והתייחס לנושאים הבוערים פוליטית וכלכלית. כזכור, אמש (א') הכריזו בני גנץ וגדעון סער על איחוד, ליברמן בירך אך לא שכח להבהיר: "ברור שהיום נותרה אך ורק מפלגה אחת שבאמת תעמוד מול כל הלחצים בענייני דת ומדינה ותילחם נגד כפייה חרדית".

החיזור המביך

ליברמן הדגיש כי מפלגתו תרוץ לבד ולא תשב תחת נתניהו: "יש רק מפלגה אחת שאצלה כן זה כן ולא זה לא. אנחנו נרוץ לבד ולא ניכנס בשום תנאי לקואליציה עם נתניהו, לא רוטציה ולא מוטציה, וגם בנושא דת ומדינה, כל החיזור הגורלי של השותפים שלי היום אחרי המפלגות החרדיות הוא קצת מביך".

ליברמן תקף את המפלגות החרדיות וטען כי הן הסיבה למצבו של הציבור החרדי: "למרות שהם בשלטון משנת 77' – הציבור החרדי הכי עני, הכי נזקק והכי פחות משכיל – הדרך להוציא אותם מהעוני זה לא דרך קצבאות אלא דרך השכלה ולימודי ליבה. השאיפה שלי הקמת קואליציה ציונית – בחינוך של החרדים אין מילה על הרצל, רק ערכים זרים. זה לא יכול להיות. הגיע הזמן שרק המפלגות הציוניות יקימו קואליציה רחבה. אחרת כל השינויים שהמדינה חייבת יישארו על הנייר".

"הגירעון 0 והאבטלה 0"

לגביי עבודתו במשרד האוצר אמר יושב ראש ישראל ביתנו: "כשנכנסתי לאוצר הגירעון היה 10.5%, האבטלה 9.2%. כרגע הגירעון 0 והאבטלה 0 – למרות שפורמלית יש 3.2%, זה מובטלים כרוניים. האתגר הכי גדול כיום הוא עובדים, יש מחסור גדול בכל הענפים".

"לגבי ביידן" אמר ליברמן, "הציפיה הגדולה שלי היא ליצור שוק משותף חדש במזרח התיכון. זה חייב לכלול גם את ישראל וגם את ערב הסעודית וירדן, חייבים לחבר את כל המדינות באמצעות כביש מהיר ומסילה. יצירת שוק משותף חדש זה האתגר הגדול שישנה פה את המציאות מקצה לקצה גם בתחום הביטחון וגם בתחום הכלכלה, ולכן אני מקווה שזה יהיה הדגש בביקור של ביידן".