"היה אוהב ישראל": עיריית נתניה תקרא לגן חדש בעיר על שמו של שינזו אבה

ראש עיריית נתניה מריים פיירברג החליטה להנציח את זכרו של ראש ממשלת יפן לשעבר שנרצח במהלך עצרת בחירות ביום שישי האחרון. פיירברג: "אבה היה אוהב ישראל ופעל רבות למען חיזוק היחסים בין שתי המדינות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/22 15:01 יא בתמוז התשפב

"היה אוהב ישראל": עיריית נתניה תקרא לגן חדש בעיר על שמו של שינזו אבה
הגן היפני בפלנתניה, צילום: רן אליהו

מחווה לעם היפני: ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, החליטה לקרוא על שמו של ראש ממשלת יפן לשעבר, שינזו אבה, שנרצח במהלך קמפיין בחירות, גן יפני מרהיב הממוקם בליבו של הפלנתניה שהינו מרכז מדע, חלל ותרבות הפועל בעיר.

פיירברג: "אבה היה אוהב ישראל, תחת הנהגתו הפכה יפן לידידה אמיתית של מדינת ישראל"

הגן כולל אלמנטים סימבולים יפנים ובהם מקור מים, גשר, פנס וכמובן שילוב של עצי בונסאי. לדברי ראש העיר, אבה נורה היה אוהב ישראל, פעל רבות למען חיזוק היחסים בין שתי המדינות ותחת הנהגתו הפכה יפן לידידה אמיתית של מדינת ישראל. אבה גם הקפיד לבקר באתרים שקשורים לשואה ובין היתר פקד  את מוזיאון השואה בוושינגטון ואת בית אנה פרנק  באמסטרדם.

הגן היפני בפלנתניה

הגן היפני בפלנתניה צילום: רן אליהו

הפלנתניה שהוקם הודות לתרומתו הנדיבה של ריקיהרו מדרמה איש עסקים מטוקיו

"רק טבעי שננציח את שמו  בפלנתניה שהוקם תודות לתרומתו הנדיבה של ריקיהרו מדרמה איש עסקים מטוקיו, אשר חש אף הוא חיבור מיוחד לעם היהודי. כמו כן ממוקם המרכז ברחוב הקרוי על שמו של צ'אונה (סמפו) סוגיהארה, חסיד אומות עולם, ששירת כקונסול יפני ובזמן מלחמת העולם השנייה סיפק ויזות לעשרות אלפי פליטים יהודים שנמלטו מהנאצים, בהם כמה מתושבי נתניה שזכו לכינוי "היפצ'ניקים"

כזכור ביום שישי האחרון רצח מתנקש את ראש ממשלת יפן לשעבר שינזו אבה,  במהלך נאום שנשא בעצרת בחירות בעיר נארה שבמערב יפן. החשוד כבן 42 נתפס ונלקח לחקירה, המשטרה מצאה את האקדח המאולתר ששימש לירי.