לפיד מתכונן לביידן: "אנחנו בפתחו של שבוע היסטורי"

ראש הממשלה החמיא בפתח ישיבת הממשלה השבועית לנשיא האמרקיאי שצפוי לנחות ביום רביעי בישראל: "ג'ו ביידן, אחד מטובי הידידים שהיו לישראל מעודה בפוליטיקה האמריקאית" | על הגרעין האיראני: "ישראל מצידה שומרת לעצמה חופש פעולה מלא, מדיני ומבצעי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/07/22 11:32 יא בתמוז התשפב

לפיד מתכונן לביידן: "אנחנו בפתחו של שבוע היסטורי"
לפיד, צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL

 

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס בפתח ישיבת הממשלה השבועית שהתקיימה הבוקר (א') למספר נושאים שעל הפרק. בנוגע לאיראן אמר לפיד כי "זרועות הביטחון שלנו יודעות להגיע לכל אחד, בכל מקום, והם יעשו זאת". על היחסים עם סעודיה אמר: "ישראל מושיטה ידה לכל מדינות האזור". 

"זרועות הביטחון שלנו יודעות להגיע לכל אחד, בכל מקום"

בפתח דבריו ראש הממשלה הזכיר את הגעתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. "אנחנו בפתחו של שבוע היסטורי. ביום רביעי ינחת כאן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אחד מטובי הידידים שהיו לישראל מעודה בפוליטיקה האמריקאית ומי שאמר על עצמו: 'לא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני. אני ציוני'".

לפיד דיבר על הביקור גם בהקשר לאיראן וההתמודדות מול פרויקט הגרעין שלה. "הביקור הזה יעסוק בסיכונים וגם בהזדמנויות. הדיון בסיכונים יתמקד קודם כל בסוגיית איראן. אתמול נחשף שאיראן מעשירה אורניום בצנטריפוגות מתקדמות, בניגוד מוחלט להסכמים שעליהם היא חתומה. התגובה הבינלאומית צריכה להיות החלטית. לחזור למועצת הביטחון ולהפעיל את מנגנון הסנקציות במלוא עוצמתו. ישראל מצידה שומרת לעצמה חופש פעולה מלא, מדיני ומבצעי, במאבק נגד הגרעין האיראני".

"ישראל לא תעמוד מנגד בזמן שמנסים לפגוע בה. זרועות הביטחון שלנו יודעות להגיע לכל אחד, בכל מקום, והם יעשו זאת. נקיים דיון עם הנשיא וצוותו על הרחבת שיתופי הפעולה הביטחוניים למול כל האיומים".

לאחר סיום הביקור, ימריא ביידן לערב הסעודית. "ישראל מושיטה ידה לכל מדינות האזור וקוראת להם לבנות אתנו קשרים, לכונן אתנו יחסים, לשנות את ההיסטוריה למען הילדים שלנו", קרא לפיד.

"הביטחון האישי נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו"

הממשלה תביא היום, בהובלת השר לביטחון הפנים עמר בר -לב והשרה לשוויון חברתי מירב כהן, החלטה על המשך התכנית לטיפול באלימות בערים המעורבות. "הממשלה הזו נחושה להביא לרחובות ישראל חוק וסדר", אמר ראש הממשלה. "התכנית הזו היא רק ההתחלה. זו אחת ממשימות-העל ששמנו לעצמנו: משטרה חזקה, שיתוף פעולה עם השב"כ, עם הרשויות המקומיות, לוודא שכל אזרח ישראלי יודע שיש מי ששומר על בטחונו האישי".

"בנושא הביטחון האישי, דרושה יד חזקה. הביטחון האישי נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו. הוספנו מאות תקנים של שוטרים, אנחנו נאבקים בהתמדה בתופעת האלימות בחברה הערבית וכבר רואים תוצאות. נמשיך לעשות מה שדרוש. אם צריך לשנות חקיקה, להחמיר ענישה, נעשה גם את זה. ברגע שנוכל להעביר תקציב, נוודא שיהיו בו תוספות משמעותיות לחיזוק המשטרה והעלאת שכר השוטרים. כל אזרח בישראל צריך לדעת שהרחובות בטוחים כשהוא יוצא מהבית. אנחנו נוודא שזה יקרה".