שוחרר אבי המחבל שרצח 5 בני אדם והסיט לטרור: "קשה לשפוט אותו"

המחבל המוסלמי דיא חמארשה רצח בסוף חודש מרץ 5 בני אדם בבני ברק. אביו התגאה בו ואף עודד לטרור ולפני כשבועיים וחצי הוגש נגדו כתב אישום בגין הסתה. השופט הצבאי החליט לשחררו: "בהיבט האמוציונאלי קשה לשפוט את התנהלותו של אדם אשר שכל את בנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/07/22 10:22 יא בתמוז התשפב

שוחרר אבי המחבל שרצח 5 בני אדם והסיט לטרור: "קשה לשפוט אותו"
הפיגוע בבני ברק, 29 במרץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בסוף חודש מרץ רצח המחבל המוסלמי דיא חמארשה מהכפר יעבד שבשומרון חמישה בני אדם בבני ברק, מתוכם שלושה אזרחים ישראלים: רס"מ אמיר ח'ורי ז"ל סייר-אופנוען בתחנת בני ברק מרחב דן במחוז ת"א, שלום יעקב ישראל ז"ל והרב יחזקאל אבישי דוד ז"ל בן 30 מבני ברק. 

למחרת הפיגוע הקטלני, אביו של המחבל התייחס למעשיו של בנו: "בני לא טרוריסט. זה ברור שהוא נחשף ללחצים בגלל הקושי של המחסומים, המתנחלים והמצב הכלכלי בגדה. אנחנו לא יכולים לשלוט בצעירים שנחשפים ללחצים מסוג זה". בהמשך תמך האב בבנו המחבל, לא הסתייג ממנו ואף התגאה בו ועודד טרור. 

לפני כשבועיים וחצי הוגש נגד אבי המחבל כתב אישום בעבירות של הסתה ותמיכה בארגון עוין. בימים האחרונים בית המשפט הצבאי בשומרון החליט לשחרר את האב ממעצרו, כך פורסם הבוקר (א') בגל"צ. השופט גיורא אלדן כתב בהחלטתו כי "מעשיו של בן הנאשם היו מעשים נתעבים אולם בהיבט האמוציונאלי קשה לשפוט את התנהלותו של אדם אשר שכל את בנו. מוות של בן מהווה קטליזטור העלול לגרום לפרץ מיידי של רגשות, תחושות, אמירות ואף מעשים". על האב נאסר שימוש ברשתות חברתיות.

"החלטה שערורייתית שמביישת את כל מערכת המשפט"

בפורום 'בוחרים בחיים' של המשפחות השכולות ופצועי פעולות האיבה, הזדעזעו לקרוא את החלטת השופט, וגינו אותה: "השופט אלדן התבלבל פעמיים. פעם ראשונה כשהחליט לשחרר את אבי המחבל המתועב ובפעם השנייה כשכינה את אבי המחבל 'אב שכול'. בפסיקה זו הוא מבזה את כלל המשפחות השכולות בישראל ואנו מצפים ממערכת הביטחון להתנער הן מהביטוי הן מהפסיקה".

יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר מסר בתגובה כי החלטה כזאת נותנת רוח גבית לטרור ומעודדת אותו. "מדובר בהחלטה שערורייתית שמביישת את כל מערכת המשפט, מהנדסת תודעה ומכשירה טבח יהודים בנימוק הזוי. ראוי להחמיר בעונשו של מי שהסית לרצח, אבל בית המשפט מקבל ומכיל טרור ותמיכה ברצח יהודים, משחרר אותו ומפקיר את אזרחי ישראל למעשי טרור".

מתן פלג, יו"ר אם תרצו, אמר כי "בית המשפט נגד ישראל. לאיזה שפל ובלבול ערכי הגיעו השופטים הצבאיים שהפכו  אבא של מחבל שרצח אזרחים חפים מפשע, ובעצמו עודד פיגועים נוספים ל"אב שכול"? פשוט בושה".

רס"מ ע' מצוות האופנועים שחיסל את המחבל בפיגוע בבני ברק