שקד תוקפת את לפיד: מציעה להיגמל מהאובססיה

אחרי שהתקשר ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו- מאזן לאחל חג הקורבן שמח, איילת שקד תוקפת את ראש הממשלה: "מציעה להיגמל מהאובססיה לרוץ ולברך את מי שפנה לבית הדין בהאג נגד חיילי צה"ל"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 08/07/22 14:31 ט בתמוז התשפב

שקד תוקפת את לפיד: מציעה להיגמל מהאובססיה
איילת שקד נפרדת , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביממה האחרונה החל סבב של שיחות ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן (מחמוד עבאס) שהחל אמש (ה') בפגישה שלו עם שר הביטחון בני גנץ ברמאללה, והמשיך לסבב שיחות ידידותיות עםראש הממשלה יאיר לפיד.

מי שפחות התחברה לרעיון היא שרת הפנים איילת שקד, שכבה בחשבון הטוויטר שלה: "ברוך ה הסכמי אברהם נתנו פתח לשגר ברכות לרגל חג הקורבן למגוון של מדינות ערביות, מציעה להיגמל מהאובססיה לרוץ לברך דווקא את אבו-מאזן, שפנה לבית הדין בהאג כדי להעמיד את חיילי צה"ל לדין"

לפיד התקשר היום (ו') לאבו מאזן ושוחח איתו בטלפון לפני מספר דקות. אבו-מאזן ברך את לפיד על כניסתו לתפקיד לפיד ברך את אבו-מאזן לרגל חג הקורבן.  השניים שוחחו על המשך שיתוף הפעולה, והצורך להבטיח שקט ורגיעה".

לסבב האיחולים הצטרף גם נשיא המדינה, יצחק הרצוג שתקשר לברך את אבו- מאזן לרגל חג הקורבן, בשיחה איחל נשיא המדינה לו, למשפחתו, לבני עמו ולכל עמי האזור חג שמח. השניים שוחחו בין היתר גם על ההיערכות לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שייערך בשבוע הבא.

"לפיד וגנץ מחזירים למרכז הבמה העולמית את אבו מאזן"

הליכוד הגיבו כי: "אחרי עשור שבו נתניהו הוריד את הסוגיה הפלסטינית מסדר היום העולמי, לפיד וגנץ מחזירים למרכז הבמה העולמית את אבו מאזן שלא מפסיק להסית לרצח ישראלים. לפיד סגר ממשלה עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת ולכן הוא מחוייב לאבו מאזן. רק ממשלה לאומית חזקה ויציבה של הליכוד בהנהגת נתניהו תשמור על מדינת ישראל ותחזיר את הביטחון והתקווה לכל אזרחי ישראל".