אחרי גנץ: גם לפיד והרצוג מצטרפים לסבב השיחות עם אבו מאזן

אחרי פגישת גנץ ואבו-מאזן אמש ברמאללה, גם הנשיא הרצוג וראש הממשלה לפיד מצטרפים לשיחות ומתקשרים לאבו מאזן לאחל חג קורבן שמח | עיסאווי פריג': "הממשלה הזו החליפה את מדיניות ההתעלמות בהידברות"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 08/07/22 14:22 ט בתמוז התשפב

אחרי גנץ: גם לפיד והרצוג מצטרפים לסבב השיחות עם אבו מאזן
גנץ ואבו מאזן, צילום: פלאש 90

אחרי שאמש (ה') נפגש גנץ עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו-מאזן ברמאללה גם ראש הממשלה יאיר לפיד התקשר לאבו מאזן ושוחח איתו בטלפון לפני מספר דקות. אבו-מאזן ברך את לפיד על כניסתו לתפקיד ולפיד ברך את אבו-מאזן לרגל חג הקורבן.  השניים שוחחו על המשך שיתוף הפעולה, והצורך להבטיח שקט ורגיעה.

מטעמו של גנץ נמסר כי "הפגישה התנהלה ברוח טובה ובאווירה חיובית. השניים דנו במהלך פגישתם על האתגרים הביטחוניים והאזרחיים באזור, ושר הביטחון עדכן את אבו מאזן על המורכבות של התקופה הקרובה בישראל השניים סיכמו להמשיך בתיאום ביטחוני הדוק ולהימנע מצעדים שיפגעו ביציבות".

לסבב האיחולים הצטרף גם נשיא המדינה, יצחק הרצוג שתקשר לברך את אבו- מאזן לרגל חג הקורבן, בשיחה איחל נשיא המדינה לו, למשפחתו, לבני עמו ולכל עמי האזור חג שמח. השניים שוחחו בין היתר גם על ההיערכות לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שייערך בשבוע הבא.

"קידום שיח בים המנהיגים הוא הבסיס לרגיעה"

חבר הכנסת ממרצ, עיסאווי פריג׳ אמר כי: "‏יממה חשובה שהתחילה בפגישת שר הביטחון גנץ עם אבו מאזן ברמאללה, ונמשכת בשיחת הטלפון הראשונה בין ראש הממשלה לפיד לנשיא הרשות הפלסטינית. הממשלה הזו החליפה את מדיניות ההתעלמות בהידברות. בקידום שיח בין המנהיגים, שהוא הבסיס לרגיעה ובסופו של דבר גם להתקדמות מדינית".