בחירות 2022

איילת שקד מסמנת את היעד: "אפשר להקים ממשלה רחבה"

בהתייחסות ראשונה למצב הפוליטי מאז פיזור הכנסת אומרת שרת הפנים כי אפשר להקים ממשלה רחבה שעסוקה בעשייה, "נקעה נפשנו מסבבי בחירות, אסור לנו לחוות קיטוב ופילוג"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 06/07/22 22:02 ז בתמוז התשפב

איילת שקד מסמנת את היעד: "אפשר להקים ממשלה רחבה"
איילת שקד, צילום: Flash90

בחירות 2022: רק בשבוע שעבר התמנתה שרת הפנים איילת שקד לתפקיד יושבת ראש ימינה, זאת לאחר הודעתו של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט על כוונתו שלא להתמודד בבחירות הקרובות ופרישתו מהחיים הפוליטיים. מאז, ולקראת הבחירות הקרובות שיערכו בחודש נובמבר, מפלגת ימינה בראשותה זוכה בסקרים לארבעה עד חמישה מנדטים

בפסטיבל המחולות בכרמיאל שנערך הערב (ד') התייחסה שרת הפנים, לראשונה מאז פיזור הכנסת, למצב הפוליטי, ובדבריה הבהירה כי היא חותרת להקמת קואליציה רחבה. "אסור לנו לחוות קיטוב ופילוג, אני שואלת את עצמי האם נצליח להעלות ריקוד אחד שבו כולם משתתפים. אני מאמינה שיש דרכים בהן ניתן לאחד ולחבר ושנהיה כולם ביחד". 

בנימה אישית סיפרה כי במשך שתיים-עשרה שנים היא רקדה עם אמה זכרונה לברכה מחול מודרני. "הזיכרון הפרטי שלי צרוב בעשרות אלפי רגעים של תנועה, חיבור ללא מילים לאמא שלי. אני בטוחה שיש כאן הורים וילדים בקהל שמבינים בדיוק למה אני מתכוונת. יש בכרמיאל משהו מיוחד. שנה אחרי שנה היא מוכיחה שאפשר לחבר כאן בין כולם. ואני מודה לכם שאתם מקפידים לקיים את חג המחולות הזה ולהנציח את המסורת הכל כך ישראלית ויהודית וחשובה הזו. למעשה, זו הפעם הראשונה בחיי שאני משתתפת בפסטיבל המחולות כרמיאל ואני שמחה ונרגשת להיות כאן". 

צריך לעבוד ביחד: יריבים פוליטיים הם לא אויבים

לקול תשואות הקהל, אמרה יו"ר ימינה כי "נקעה נפשנו מסבבי הבחירות, שחצי מהעם מרגיש שגנבו לו את המדינה. צריך לעבוד ביחד. יריבים פוליטיים הם לא אויבים. ביחד אפשר להקים ממשלה רחבה" בקיצור, גנץ אמר את זה קודם, אין יותר ימין ושמאל". 

בסיום דבריה אמרה שקד, "אני אומרת לכולם בואו נעבוד ביחד, אפשר להקים ממשלה רחבה שעסוקה בעשייה. אני רוצה לשאת תפילה ואני מקווה שגם אתם שממשלת ישראל, לא משנה איזו ממשלה תקום, תוכל להתנהל כממשלת מחול ולא כלהקת זאבים". 

(איילת שקד בראיון לכיפה, ארכיון)