סער במתקפה על שקד: לא היית עומדת במבחן כמוני

שר המשפטים ושרת הפנים החלו בהטחת האשמות וניסיון לקושש קולות לקראת הבחירות: "כל אדם שיצביע לאיילת שקד יודע שהיא תלך עם נתניהו" | "אני תמיד מתנהלת באחריות כלפי המדינה שלי"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 04/07/22 09:27 ה בתמוז התשפב

סער במתקפה על שקד: לא היית עומדת במבחן כמוני
איילת שקד וגדעון סער, סביב שולחן הממשלה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עם הודעתו של ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט על כוונתו שלא להתמודד בבחירות הקרובות התמנתה שרת הפנים איילת שקד לתפקיד יו"ר ימינה. בסקר חדש שנערך עבור כאן חדשות על ידי הסוקר דודי חסיד, לו הבחירות היו נערכות היום מפלגת ימינה בראשות איילת שקד הייתה זוכה ל-4 מנדטים בלבד, כשהיא קרובה יותר לאחוז החסימה מאשר למנדט נוסף. 

הישיבה המשותפת בקואליציה לא מונעת מהמפלגות השונות להתקוטט זו עם זו במאבק על קולות המצביעים לקראת הבחירות שיערכו בחודש נובמבר בקרוב, ובראיון שהעניק שר המשפטים גדעון סער לגל"צ הבוקר (ב'), הוא לא היסס להטיח ביקורת בשותפתו לממשלה וקודמתו בתפקיד, השרה שקד. 

"כל אדם שיצביע לאיילת שקד יודע שהיא תלך עם נתניהו", אמר סער, וסיפר כי עוד בטרם פיזור הכנסת, "היא חתרה להקמת ממשלה בראשותו. זו דעה שגויה לפי דעתי, אבל לגיטימית". דברים דומים אמר חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד, בראיון לחדשות הבוקר בקשת 12 סיפר כי שקד עוררה עליה את זעמם של אנשי רע"מ ולמעשה, "הייתה לה תרומה בהפלת ממשלה". 

אם אתה מאשים אותי בכך שהפכתי עולם למנוע הליכה לבחירות, אני מודה באשמה

אולם, יו"ר ימינה החדשה לא נותרה אדישה לדבריו של יו"ר תקווה חדשה ובחשבון הטוויטר שלה מיהרה להגיב: "‏גדעון, אם אתה מאשים אותי בכך שהפכתי עולם למנוע הליכה לבחירות, אני מודה באשמה. אני תמיד מתנהלת באחריות כלפי המדינה שלי. הנה הכלל: בכל מצב, עם ה'קלפים' שיש, אעשה מה שהכי טוב למדינה". בסוף דבריה הוסיפה שקד שאלה תמימה, "למה אתה ניהלת משא ומתן עם אנשי נתניהו במשך מספר שבועות, אם זה כל כך מפריע לך?". 

שני החברים הבכירים בממשלה המשיכו בחילופי הדברים ביניהם ברשתות החברתיות, וסגן ראש הממשלה השיב לדבריה של יו"ר ימינה בעודו מכנה אותה "גברת שקד". "אני עמדתי במבחן שאף פוליטיקאי לא עמד בו. את יודעת היטב, כמי שפעלה לשכנע אותי, שסירבתי לפני כשנה להצעת גוש נתניהו לכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה. הכל - בשביל להקים את הממשלה שאת יושבת בה. גם עתה קיבלתי הצעות מפתות - וסירבתי. האם יש אדם אחד שמאמין שאת היית עומדת במבחן כזה?".