התנאים שהציג הרב דרוקמן למנסור עבאס תמורת תמיכתו בממשלה עם רע"מ

הפרשן עמית סגל מביא פרטים נוספים על הפגישה שהתקיימה בין זקן רבני הציונות הדתית ליו"ר רע"מ במאמצים להקים ממשלה לפני שנה. סמוטריץ' בתגובה: "צדקנו בהתנגדות העיקשת להישענות על תומכי טרור אנטי ציוניים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/22 20:38 ו בתמוז התשפב

התנאים שהציג הרב דרוקמן למנסור עבאס תמורת תמיכתו בממשלה עם רע"מ
הרב דרוקמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בחירות 2022: למעלה משנה עברה מאז נודע כי זקן רבי הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, נפגש עם יושב ראש הזרוע הפוליטית של התנועה האיסלאמית מנסור עבאס בביתו שבמרכז שפירא, זאת כחלק מהמגעים להקמת ממשלה. הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, מפרסם הערב (ב') פרטים נוספים על אותה פגישה. 

הרב דרוקמן הציע לעבאס להצהיר פומבית שארץ ישראל שייכת לעם ישראל

על פי הפרסום, הרב דרוקמן הציע לעבאס להצהיר פומבית שארץ ישראל שייכת לעם ישראל ועל כך השיב יו"ר רע"מ, "חיי יהיו בסכנה". הרב דרוקמן השיב: "אז תגיד שישראל יהודית ודמוקרטית", ועבאס השיב: "אגיד, אבל לא עכשיו. צריך לחכות למועד מתאים". הפגישה הסתיימה ברוח חיובית, וחבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד מנסח לעבאס מכתב שבו הוא מביע תמיכה ברב דרוקמן, "אני וחברי מפלגתנו מכבדים את מדינת ישראל ומתנגדים באופן נחרץ לטרור ולמדינת ישראל". 

הרב דרוקמן: "סמוטריץ לא נתן לרבנים לדבר ואף הרים את קולו"

עוד עולה מהדיווח של סגל, כי לפגישה נוספת שהתקיימה בין חמישה מרבני הציונות הדתית, הגיעו גם חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואורית סטרוק. "הרב אליהו והרב סבתו בצד שלנו, סמוטריץ' הגיע באמצע למרות שלא הוזמן", כך צוטט בהודעה ששלח הלוי לעבאס וסגל מדווח, "לימים התלונן הרב דרוקמן התלונן כי הוא לא נתן לרבנים לדבר ואף הרים את קולו, עד שהשתכנעו שצירוף עבאס יהיה אסון לימין ולציונות". 

הליכוד לא הסכים ולא יסכים לעולם לכלול את האחים המוסלמים בממשלה 

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מסר בתגובה לפרסום של עמית סגל: "שנה קשה מאד עברה על מדינת ישראל, שנה שלאחריה כולם מבינים שזיהינו נכון ומראש את הסכנה בתנועה האיסלמית וצדקנו בהתנגדות העיקשת להישענות על תומכי טרור אנטי ציוניים. אני שמח וגאה על הזכות שנפלה בחלקי לעמוד בצומת הקריטי הזה לעתידה של המדינה היהודית ולמנוע את הסכנה והחרפה הזו מהמדינה ומהמחנה הלאומי".

עוד הוסיף סמוטריץ' כי "הרוב מוחלט של הציבור בישראל שחווה את שנת הבלהות הזו מבין היום שלעולם אסור להפקיד את עתידה של המדינה היהודית בידי מפלגת התנועה האיסלאמית. בע"ה בקרוב נקים ממשלה ציונית לאומית שתפעל לטובת עם ישראל בכל התחומים. נהיה שם תמיד כדי להבטיח שלעולם לא נסטה מהדרך". 

מהליכוד נמסר בתגובה: "בניגוד ליאיר לפיד שסגר ממשלה עם רע"מ והרשימה המשותפת, הליכוד לא הסכים ולעולם לא יסכים לכלול את האחים המוסלמים בממשלה. העובדה היא שב-2019, כשהימין היה עם 60 מנדטים, ראש הממשלה נתניהו סירב להצעות של מנסור עבאס לתמוך בהקמת ממשלה בראשות הליכוד ולכן הלכנו לבחירות. הבחירה בבחירות הקרובות היא ממשלה לאומית בראשות הליכוד או ממשלה של לפיד עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת.