משרד המשפטים הרוסי יפסיק את פעילות הסוכנות היהודית

מסך הברזל חוזר? פקידי ממשלה ברוסיה העבירו מסמך רשמי, בו התבקשה הסוכנות היהודית להפסיק פעילותה במדינה. בקהילה היהודית המקומית חוששים: "לא נוכל להימלט" | שרת העלייה: "העלייה היא זכות בסיסית לכל יהודי"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 05/07/22 14:35 ו בתמוז התשפב

משרד המשפטים הרוסי יפסיק את פעילות הסוכנות היהודית
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, צילום: shutterstock

מסך הברזל: היום (ג') נודע כי פקידי ממשל רוסים שלחו מסמך רשמי למשרדי הסוכנות היהודית במוסקבה, המורה להם להפסיק את כל פעולותיהם במדינה. עד רגע זה הסוכנות היהודית לא אישרה רשמית את ההוראה, אך בכירים בארגון הודו כי המכתב התקבל.

על פי פרסום של הג'רוזלם פוסט ברקע המלחמה עם אוקראינה, והסנקציות העולמיות שהולכות וגוברות על רוסיה, כמעט ואין טיסות יציאה מהמדינה, דבר שגורם להרבה יהודים שרוצים לעלות לארצה להישאר תקועים ברוסיה, למרות שהם כבר סיימו את תהליך ההרשמה לעלייה לארץ. 

"אנשים מהקהילה היהודית מרגישים את מסך הברזל הולך ויורד"

מקורות בכירים בקהילה היהודית ברוסיה אמרו ל"פוסט" כי "אנשים מהקהילה היהודית מרגישים את מסך הברזל הולך ויורד בימים אלה ממש והם חוששים שהם לא יוכלו להימלט מהמדינה". לדברי המקור, "מספר יהודים אמרו כי השלטונות הרוסיים מנסים לעצור אותם וכי הם חוששים לחייהם".

מהסוכנות היהודית נמסר כי: "במסגרת עבודת המשלחת של הסוכנות היהודית ברוסיה אנו נדרשים מדי פעם להתאמות כאלה ואחרות, ע"פ דרישת הרשויות. המגעים עם הרשויות מתקיימים באופן רציף, מתוך מגמה להמשיך את פעילותנו בהתאם לכללים שנקבעים ע"י הגורמים המוסמכים, וגם כעת מתקיים דו שיח מסוג זה". אם הסוכנות היהודית לא תוכל להיות פעילה ברוסיה, זו תהיה הפעם הראשונה ב-30 השנים האחרונות שהיא תיחשב כגורם עוין על ידי השלטונות.

פנינה תמנו שטה, שרת העלייה והקליטה הגיבה: "עודכנתי בדבר החלטת משרד המשפטים הרוסי להפסקת פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה. הסוכנות מהווה זרוע מרכזית של הממשלה בעליה, ועלינו לוודא כי מרחב פעולתיה נשמר כפי שהיה. פניתי לראש הממשלה כדי שנפעל מול הממשל הרוסי לפתרון הבעיה בהקדם. העליה היא זכות בסיסית לכל יהודי ונדאג שהיא תשמר ככזו".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן