מלחמה באירופה

סערת לברוב גורם מדיני: "לברוב אמר שטויות אבל לא היתה כל כוונה להעביר מסר לישראל"

שיחה קשה התקיימה עם שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, כך אומר שר החוץ: "הממשלה הרוסית צריכה להתנצל בפני היהודים וזכר הנספים" | גורמים מדיניים: "ישראל הוכנסה לסיטואציה באמצע הריאיון, זה לא אירועי מחושב"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/05/22 08:24 ב באייר התשפב

גורם מדיני: "לברוב אמר שטויות אבל לא היתה כל כוונה להעביר מסר לישראל"
לברוב, צילום: shutterstock

סערת לברוב. האמירה המטרידה והאנטישמית של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כנגד נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ומוצאו היהודי, ממשיכה להעסיק את הגורמים המדיניים והדיפלומטיים. בירושלים ניסו כבר אתמול להבין האם מדובר באמירה מתוכנת והאם מדובר בהחמרת ההתבטאויות של רוסיה כלפי ישראל.

בגל"צ דווח בוקר (ג') כי לאחר שיחת הנזיפה שנעשתה עם השגריר הרוסי אנטולי ויקטורוב, אמר גורם מדיני כי "לברוב אמר שטויות אבל לא היתה כאן כל כוונה להעביר מסר לישראל. ישראל הוכנסה לסיטואציה באמצע הריאיון, זה לא אירועי מחושב. רוסיה לא רצתי להעביר מסר". 

עוד דווח כי בירושלים עורכים הפרדה בין אירועי הלחימה עצמה ובין דבריו של לברוב. "התגובה לא הגיעה בגלל ההשוואה לאוקראינה אלא בגלל שמדובר בפגיעה בעצב ישראלי ויהודי", כך מסר גורם בירושלים. מבחינת ישראל, אין רצון שהאמירה תהפוך לאירוע שישפיע על יחסי שתי המדינות. 

שר החוץ יאיר לפיד דיבר היום ב"כאן רשת ב" והתייחס לשיחה שנעשתה עם השגריר הרוסי: "הייתה שיחה קשה מאוד עם השגריר פה, כי זה בלתי נסלח. זה ממש להאשים את היהודים בשואה של עצמם. הממשלה הרוסית צריכה להתנצל בפני היהודים וזכר הנספים".

לפיד הגיב ללברוב: "בלתי נסלח"

לפיד | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אתמול אמר לפיד: "בענייני השואה אין לנו שום סלחנות. היהודים לא הרגו את עצמם בשואה. את סבא שלי לא הרגו יהודים, הרגו אותו הנאצים. להגיד שהיטלר היה ממוצא יהודי זה כמו להגיד שהיהודים הרגו את עצמם בשואה".

לברוב: "מאמין שלהיטלר גם היה דם יהודי"

"העובדה שזלנסקי יהודי לא שוללת את האלמנטים הנאציים באוקראינה", כך התבטא בראשון בלילה שר החוץ הרוסי במהלך ראיון בטלוויזיה האיטלקית. לברוב לא חדל מדבריו נגד מוצאו היהודי של הנשיא האוקראיני וולודומיר זלנסקי, והוסיף כי הוא "מאמין שלהיטלר גם היה דם יהודי". לברוב ציין כי השלום בין רוסיה לאוקראינה יכול להיות מקודם על ידי זלנסקי עצמו אם רק יפסיק לתת הוראות פליליות לחיילים "הנאצים" שלו.