לקראת זעזוע: בנט שיתף חברי כנסת בימינה על הצעד אותו הוא שוקל

ראש הממשלה שיתף חלק מחברי סיעתו בהתלבטות האם לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. מהלך שכזה יוביל לפרישות נוספות ממפלגת השלטון הקטנה | אתמול פרסמנו: בנט עורך התייעצויות קדחתניות האם לפרוש או להתמודד שוב בבחירות המסתמנות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/06/22 20:46 כג בסיון התשפב

לקראת זעזוע: בנט שיתף חברי כנסת בימינה על הצעד אותו הוא שוקל
בנט מתלבט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אתמול בבוקר קיים ראש הממשלה נפתלי בנט, התייעצות קדחתנית בלשכתו, בשאלה האם לפרוש מהחיים הפוליטיים או להתמודד שוב בראשות ימינה, בבחירות המסתמנות שתתקיימנה ב-1 לנובמבר 2022. הערב (ד') פורסם ב"כאן חדשות" כי במסגרת השיחות של בנט עם חלק מחברי סיעתו, אמר בנט כי הוא שוקל לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים.

האפשרות הזאת אינה חדשה אבל לראשונה בנט משתף גם חלק מחברי הכנסת שלו בהתלבטות הקשה.  על פי הפרסום חברי ימינה רוצים תשובות בהקדם, שכן אם יודיע על פרישה או פסק זמן, כמה מהם צפויים שלא להתמודד בבחירות הקרובות.

הדילמה של בנט היא בין היתר בשל הירידה הצפויה במעמדו, מכיסא ראש הממשלה לראש מפלגה לא גדולה בכנסת, אולי אפילו באופוזיציה. בנט מתבלט האם אולי עדיף לו לשוב לחיים הפוליטיים בעוד כמה שנים אחרי שהציבור הישראלי "יפתח געגועים" לראש הממשלה לשעבר. ככל הנראה, אם בנט יפרוש מי שיקבל את המפתחות הוא מתן כהנא, אם לא יפרוש בעצמו - ולא איילת שקד.

עמית סגל: אינדיקציות לכך שבנט יפרוש

פרשנה הפוליטי של חברת החדשות, עמית סגל, דיווח הערב כי שלושה סעיפים מלמדים על כך שבנט לא יתמודד בבחירות הקרובות. 

  • לסיים יפה - מקורביו מייעצים לו לפרוש בצורה יפה לאחר השלמת העברת הממשלה לשר החוץ יאיר לפיד. 
  • סקרים - בעבר בנט החל את הריצה שלו עם 20 מנדטים בסקרים השונים, כאשר ככל שחלפו הימים איבד ממעמדו עד שבבחירות האחרונות קיבל שישה מנדטים. את הסקרים הנוכחיים מתחיל בנט עם 4-5 מנדטים בלבד.
  • מצביעים - לדבריו של סגל קיים חוסר התאמה מובהק בין הרכב סיעת ימינה לבין מצביעי ימינה. בוחריו של בנט משתייכים לגוש המרכז-שמאל, כך על פי הסקר שפורסם אתמול ב"חדשות 12". אם בנט רוצה לשרוד הוא צריך להיפטר ממצביעיו לשבור ימינה או להיפטר מהרכב סיעתו שנוטה למרכז שמאל. 

לפיד אחרי ההחלטה על פיזור הכנסת: "בנט הוא מנהיג ישראלי מקורי ואמיץ"