שבועיים אחרי שנעצר: שוחרר היהודי שהיה בסיור ליד אריאל

אחרי הפגנות רבות ועדויות של התעללויות בחקירה, שוחרר ממעצר היהודי שהשתתף בעימות בו נהרג פלשתיני בסיור ליד אריאל לפני כשלושה שבועות | עו"ד עדי קידר: "מקווים שתוכח חפותו המלאה"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 05/07/22 11:54 ו בתמוז התשפב

שבועיים אחרי שנעצר: שוחרר היהודי שהיה בסיור ליד אריאל
עו"ד עדי קידר בביהמ"ש המחוזי בלוד, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

המשטרה תשחרר היום (ג') ממעצר את החשוד ברצח של פלשתיני שהתקיים במהלך סיור ליד אריאל. בית משפט השלום באשקלון יכריע בסוגיית תנאי השחרור. העצור, תושב השומרון בן 40, נשוי ואב לילדים, שהה כשבועיים בחקירות שב"כ, לאחר שהגיש תלונה נגד הפורעים שתקפו אותו ואת הילדים שהיו איתו. השחרור מגיע אחרי מספר הפגנות של אזרחים שקראו לשיחרורו, ואחרי שהגיעו עדויות מחקירה מזעזעת של השב"כ, כל זה מבלי שנתנו לחשוד יכולת לפגוש עורך דין. 

המקרה החל בעקבות מות פלשתיני במהלך עימותים שהתקיימו בין פלשתינים ובין קבוצת יהודים שערכה סיור ליד העיר אריאל, כך על פי דיווחים ערביים. הפלשתיני, עלי חרב מהכפר אסכאכא שבמחוז סלפית, נדקר ופנה לקבלת טיפול בבית חולים, שם נקבע מותו. 

"לא נשקוט עד להוכחת האמת"

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו שייצג את העצור ברך על שחרורו "החלק הראשון והקשה במאבק להוכחת חפותו של העצור בפרשה הסתיים אומנם, אבל אנו לא נשקוט ונמשיך את ההתקפה המסודרת עד להוכחת האמת - לפיה הפורעים הערבים הם אחראים לכל האירוע מתחילתו ועד סופו. אנו מקווים שבשלב הבאה תוכח חפותו המלאה והתיק זה ייסגר מחוסר אשמה".

נזכיר כי קידר אמר לפני כשבועיים בעקבות ההחלטה להאריך את מעצרו כי: "היו במקום מספר רב של מעורבים ערבים עם כלי תקיפה, והמשטרה והשב"כ כלל לא מתעניינים בנתון הזה. לאור עובדה זו נראה שהחקירה לא תהיה אובייקטיבית ולא תוביל לחקר האמת.  אנו מצפים מבית המשפט לצמצם את ימי המעצר, לסיים את מניעת המפגש, לאפשר לנו לראות את החשוד שלנו -  שיכול להיות מאוד שהוא קורבן של כל האירוע הזה - ולהוביל לסיומה המהיר של החקירה".

"הם עוצרים אדם שלמיטב הבנתנו חף מפשע"

קידר הוסיף ואמר  כי "היה אירוע קשה של תקיפה של ערבים כנגד יהודים והדבר הזה הוא דבר שמתמשך בחודשים האחרונים. אני חושב ששירותי הביטחון בראשות השב"כ והמשטרה איבדו את הצפון במקום לבסס את המשילות ואת הביטחון של האזרחים היהודים שדמם הפקר, הם עוצרים אדם שלמיטב הבנתנו חף מפשע שהגן על 20 ילדים. אנו מקווים מאוד שבית המשפט יורה על ביטול מניעת המפגש ועל שחרורו מהמעצר", הוסיף קידר.