הוארך מעצרו של החשוד ברצח הפלשתיני מהעימותים ליד אריאל

בתחילת השבוע נהרג פלשתיני במהלך עימות עם יהודים ליד אריאל, אחד מהמשתתפים הגיע למשטרה למסור עדות ונעצר בחשד לרצח | עו"ד עדי קידר: "המשטרה בוחנת את הדברים רק מהצד הפלסטיני. הוא חף מפשע"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 23/06/22 16:47 כד בסיון התשפב

הוארך מעצרו של החשוד ברצח הפלשתיני מהעימותים ליד אריאל
עו"ד עדי קידר בביהמ"ש המחוזי בלוד, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

פלשתיני נהרג שלשום (ג') במהלך עימותים שהתקיימו בין פלשתינים ובין קבוצת יהודים שערכה סיור ליד העיר אריאל, כך על פי דיווחים ערביים. הפלשתיני, עלי חרב מהכפר אסכאכא שבמחוז סלפית, נדקר ופנה לקבלת טיפול בבית חולים, שם נקבע מותו. 

אחד מחברי הקבוצה, תושב אחד היישובים ביהודה ושומרון בשנות ה-40 לחייו ואב לשלושה ללא עבר פלילי, הגיע בשעות הצהרים אמש (ד') לתחנת המשטרה באריאל בכדי להגיש תלונה כנגד הפורעים ולמסור עדות בגין האירוע. לתדהמתו הוא נעצר ונאסר עליו לפגוש בעורך דין.

"היה אירוע קשה של תקיפה של ערבים כנגד יהודים"

היום (ה') החליט בית המשפט להאריך את מעצרו עד יום רביעי והוא נחשד על ידי המשטרה והשב"כ ברצח. עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את הצעיר תקף את ההחלטה "לאחר שהסתיים הדיון התברר כי כפי שסברנו המשטרה בוחנת את הדברים רק מהצד הפלסטיני, ומתעלמת לחלוטין מהעובדה שמה שהציבור צריך לדעת ומה שקרה בשטח זה אירוע שיכל להסתיים בלינץ' בנערים יהודיים. 

"היו במקום מספר רב של מעורבים ערבים עם כלי תקיפה, והמשטרה והשב"כ כלל לא מתעניינים בנתון הזה. לאור עובדה זו נראה שהחקירה לא תהיה אובייקטיבית ולא תוביל לחקר האמת.  אנו מצפים מבית המשפט לצמצם את ימי המעצר, לסיים את מניעת המפגש, לאפשר לנו לראות את החשוד שלנו -  שיכול להיות מאוד שהוא קורבן של כל האירוע הזה - ולהוביל לסיומה המהיר של החקירה".

"הם עוצרים אדם שלמיטב הבנתנו חף מפשע"

קידר הוסיף ואמר  כי "היה אירוע קשה של תקיפה של ערבים כנגד יהודים והדבר הזה הוא דבר שמתמשך בחודשים האחרונים. אני חושב ששירותי הביטחון בראשות השב"כ והמשטרה איבדו את הצפון במקום לבסס את המשילות ואת הביטחון של האזרחים היהודים שדמם הפקר, הם עוצרים אדם שלמיטב הבנתנו חף מפשע שהגן על 20 ילדים. אנו מקווים מאוד שבית המשפט יורה על ביטול מניעת המפגש ועל שחרורו מהמעצר", הוסיף קידר.

נזכיר כי שמואל מידד (זנגי), מנכ"ל ארגון חוננו, קרא לעצור את הפורעים הערבים אשר תקפו השבוע קבוצת ילדים יהודים סמוך לאריאל. מידד ביקש מצה"ל ומהמשטרה לחקור את מבצעי הלינץ' ולהעמידם לדין "לא יתכן שקבוצת ילדים תותקף צמוד לעיר אריאל, הפורעים מתועדים בסרטון ברשתות החברתיות כשהם עם אלות בידם, והם עדיין משוחררים", אמר.

בתגובה למקרה אמרה חברת הכנסת ממרצ מיכל רוזין כי: "האירוע בו עלי חסן חרב נדקר למוות צריך להדיר שינה מכולנו, זו התוצאה של ההסתה והשיסוי שמוביל הימין הקיצוני בישראל. ב -20.7 ארגון 'נחלה' מתכנן הקמת מאחזים לא חוקים נוספים בגדה המערבית, עלינו לעשות הכל על מנת למנוע את המקרים המזעזעים האלה בהם חפים מפשע משלמים בחייהם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן